maandag 13 januari 2014

maandag update ups en downs

Sara heeft vanacht weer in de bench geslapen. Moet haar er nog wel in zetten maar ben toen nog gaan douchen en wat opruimen en ze was er rustig onder. In de nacht moest ik er tig keer uit omdat Gizmo heel onrustig was en ieder uur naar buiten wilde. Gizmo zit in een erge dip. Hij loopt weer heel slecht en dreigt steeds om te vallen en struikelt als het ware. Hij had al het probleem met zijn rug en daardoor stuurt ie zijn achterpoten moeilijker aan maar nu loopt hij helemaal moeilijk. Vanochtend toch ook weer vrolijke momenten maar niet willen eten en vervolgens toch weer struikelen en om vallen in de gang. Gelukkig kan ik de pijnstilling met een spuitje in de bek geven maar een Gizmo die niet wil eten of snoepen is echt zorgelijk. Hopelijk komt ie toch nog weer zijn dipje uit.

Met Sara en Whoopi samen gaan lopen en dan zie je Sara veel minder extreem wegspringen op verkeer. Sara is een treklijn gewend maar loopt nu aan een gewone lijn. Ik probeer haar te leren om niet te zwalken maar links te lopen. Maar ze moet nog erg wennen want als je een beetje sturing geeft aan de lijn dan schrikt ze en springt meteen meters opzij om te vluchten en dat is ook niet de bedoeling. Ze kan zo ook nog aan de lijn deuropeningen doorschieten dus daar ben ik ook mee aan het oefenen dat we rustig door de deur en hekopeningen naar buiten gaan. Ze gaat gelukkig wel erg graag mee wandelen. We hebben een stukje door het bos en door de wijk gelopen. Eenden vond ze erg interessant maar ja ze is een podenco en als jachthond is dat te verwachten. Maar ze deed het samen met Whoopi aanzienlijk beter, ook toen we een aangelijnde labrador in het bos passeerden kreeg ik haar redelijk goed mee. Ik ben wel blij met de speciale tuigjes want nu kun je ook rustig blijven en rustig doorlopen omdat je weet dat ze zich er niet 123 uit kan rukken door de extra buikband. Al met al gaat het steeds beter en ze ligt nu helemaal voor pampers in een mandje.

Net uit de hand gelukkig een liggende Gizmo wel een paar happen voer kunnen laten nemen. Niet veel maar wel iets in ieder geval. En Sara... Sara racete net blaffend met Raphael door de tuin. Volgens mij schrok ze er zelf van :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten