Vanmiddag een nieuw tuig gepast want hoera hij kon een maatje kleiner. Meteen een kort stukje gelopen om hem tijdens de TT uitstroom te observeren. Het was dit weekend Dutch TT, een jaarlijks evenement op het circuit in de buurt en op zondagmiddag als de vele bezoekende motorrijders huiswaarts gaan komt een groot deel hier door de straat voorbij. Hun uittocht is een jaarlijks buurtfeestje. Buurtbewoners zitten dan vaak met stoeltjes en barbeque aan de weg en de motorrijders groeten regelmatig ook door even te gassen. Samen met Lieuwe dus even mensjes kijken😊 Hij was de stad gewend en trok me blij mee naar de weg. We konden nauwelijks lopen want volop mensen in de kant en op de straat drie rijen dik motoren stapvoets rijdend en af en toe gassen. Maar Lieuwe was niet bang voor het lawaai en vond het doodnormaal om rakelings door motoren gepasseerd te worden. Wat een toppertje.
zondag 28 juni 2026
Lieuwe gewassen
Heel veel geluk Dama!
vrijdag 26 juni 2026
volslank
Wat een toppers. Lieuwe is van 21 kilo naar 18 kg gegaan en Blue van 29 kilo naar 26kg. Drie kilo minder om mee te zeulen met dit warme weer. Beiden moeten nog verder afvallen maar je ziet gewoon hoe ze makkelijker bewegen. Blij voor deze lieve knullen! Veel beweging zit er thans echter niet in met de hitte bij de honden van de Ranjaclub. Enkel om naar de waterbak te lopen die ik blijf bijvullen. Maar een komkommertje snacken willen ze ook wel. Gelukkig kan ik dagelijks die uit de kas plukken. Ik til dagelijks liters water richting de kas, maar het levert wel sappige komkommers op.
woensdag 24 juni 2026
woensdag oogst dag
Door de warmte rustig aan, maar toch veel geoogst en opgeruimd en zelfs nog wat laatste zonnebloemzaailingen die in pot juist gingen hangen uitgeplant. De honden hebben het warm en ik blijf de waterbakken vullen. Genoeg komkommer om met de honden te delen en frisse komkommer dat lusten ze op Marion na graag. De huskies doen het eigenlijk verbazingwekkend goed met de hitte, maar kleine Marion hijgt mede door haar slechte hartje nu veel en arme Brown heeft het helemaal zwaar. Toch is dit de eerste dag van vijf heel warme dagen en moeten we die door.
Besloten om door te pakken en alle uien en knoflook te oogsten. Niet denken van misschien met 4 maal daags gieten dat ze nog verder zullen groeien. De rode uien die bloeiden moesten er toch uit en ook enkele gele waren gaan bloeien. Knoflook dan maar kleiner maar met 50 bollen kan ik voorlopig wel vooruit😂.
Nog wat laatste mooi uienloof ingevroren en de bloemen in een vaas gezet; wie weet komen ze uit.
Volgens ai en google kun je naar het schijnt geoogste uien en knoflook beter niet in de brandende zon drogen maar op een schaduwplek met goede ventilatie. Hopelijk is deze constructie onder een parasolletje goed genoeg om ze komende dagen goed te drogen, waarna ze daarna op een droge plek in de koelere garage gaan. De honden lijken er gelukkig niet aan te willen zitten.
dinsdag 23 juni 2026
keuze stress en luxe problemen
vrijdag 19 juni 2026
fascinerend beeld
braaf
Abonneren op:
Posts (Atom)