zaterdag 29 december 2012

gevoelige Ziera vindt het niet leuk meer....

Nee Ziera is geen schoothondje en nee we zijn niet gewoon aan het knuffelen. Al de hele week wordt hier regelmatig vuurwerk afgestoken en Ziera is een gevoelig hondje. Ze vindt het nu na een week niet leuk meer. Het enig positieve is dat ze nu wel mij op zoekt voor steun en hier probeer ik haar gewoon even dat gevoel van veiligheid te geven. Steun zoeken ipv vluchtgedrag.

Ziera krijgt bach bloesem rescue. Hopelijk is het voldoende om de komende dagen door te komen. Ik heb het gemeld op http://www.vuurwerkoverlast.nl/ deze site lag steeds plat, tja vindt je het gek want ik ben vast niet de enige die overlast ondervindt. Wie weet maakt het verschil. Van mij mag het naar profesioneel vuurwerk. Dan weet je het tijdstip en is alles bij elkaar en wordt het na afloop hopelijk ook netjes opgeruimd. Minder overlast voor mens en dier. Geen angst dat je jonge kind ergens een niet afgestoken rotje die het op straat vindt afsteekt. En nog meer onbegrip voor degene die het dan wel toch nog doen en gewond raken gewoon weg omdat je dan zeker bent dat het illegaal vuurwerk is. Ik denk dat er dan ook eerder een mentaliteitsverandering komt. En het zal de gemeenschap minder kosten terwijl het vuurwerk zelf spectaculairder kan zijn en wie weet wordt de rest van het geld dan besteeds aan natuurbeheer en andere goede doelen. Want crisis lijkt hier niet te zijn in het arme Drenthe

6 opmerkingen:

  1. Voel met je mee Maureen. Ben IK blij dat ik in het bos zit met adoptant Shiva die nog maar pas 2 weken bij mij is. Alhoewel: ze spits wel de oren als ze in de verte geknal hoort.
    Tja...zolang de detailhandel verdient op dit spul (en de Overheid ook middels btw) zal het nooit anders worden vrees ik. Sterkte. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergat ik nog Maureen: we doen ons best met het melden maar in feite is dat meldpunt vuurwerk een grote wassen neus. Pinokkio zou er jaloers op zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arme Zierra, breng haar deze dagen hier naartoe? Hier is het rustig qua vuurwerk en wordt niet geknald. Alleen in de verte horen we oudjaarsdag carbidschieten en mijn eigen honden zijn geen van alleen bang. Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi Merel, dat wordt dan echtscheiding want Ziera is zo leuk en lief dat jij en Alice haar dan geheid niet meer willen laten gaan en je man gaat gillen van weer een hond erbij:)
    Ze mag lekker komende nachten bij me op de slaapkamer slapen. Het is bijna nieuw jaar nu. Ze moet het iets meer dan 2 dagen nog volhouden. Ik heb gelukkig van Lucky ook wat sterkere middelen en daar help ik haar mee. haar kleine vriendjes Blacky en Chatet hier zijn gelukkig ook niet bang en Luca ook niet dus daar heeft ze zeker steun aan. En dan woon in notabene vrij rustig hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maureen

    Echt vervelend dat vuurwerk. Binkie heeft er ook een gruwelijke hekel aan. Hij vertikte het gistermiddag en avond dan ook om een stap buiten de deur te zetten. Had verwacht dat ik vannochtend dan wel kon dweilen, maar niks hoor, hij heeft alles keurig opgehouden!! Vanmorgen vroeg was het nog vuurwerk stil en hebben we een extra lange route gedaan. Hij heeft lekker los kunnen rennen en.....zwemmen!! Thuis gekomen dus ook direct maar even lekker onder de warme douche en met een bot in een fris gewassen mand. Nu hebben we alle rolluiken dicht en de radio aan en ligt Bink vrij rustig in z'n mand. Mede dankzij de Bach Bloesem. Helpt bij hem goed. Ik hoop dat Ziera er ook baat bij heeft.
    Sterkte in ieder geval de komende dagen.

    Liefs Nathasja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteravond was het na 2100 uur stil. Misschien was er elders een leuk feest of werd er toch serieus gecontroleerd en aangepakt. Ik weet het niet. Ziera echter wel op slaapkamer laten slapen en ze ging rustig op kleedje dat ik voor mijn bed legde liggen en daar bleef ze braaf hele nacht ook als ik er in de maneschijn met Droopy uit moet. Nu is het ook stil. In ochtend is het wel rustig; dan liggen de rotjesgooiers op bed uit te slapen denk ik. Ziera heeft vreemd genoeg geen enkele moeite gehad met de vuurwerkcd. Ze kan ook vrolijk tussendoor spelen met de andere honden maar het is een hondje die gevoelig is en er toch een soort optelsom van druppeltjes van gaat maken en onrustig wordt omdat ze het toch niet echt van zich afschudt.

    BeantwoordenVerwijderen