maandag 26 november 2012

grr bladblazers


Vandaag lekker met Ziera en Bieke fietsen maar helaas we stuiten op 2 bladblazers die met veel kabaal het zaagsel van een omgezaagde boom van de weg aan het blazen waren. Ik heb een geluidencd met allerhande geluiden; echter bladblazers staan er niet op terwijl zo ontzettend veel honden er bang voor zijn.
Ziera dus in de stress en we konden dus omkeren want Ziera was met geen mogelijkheid in de buurt van die blazers te krijgen, laat staan erlangs. En als ze zo een schrik hebben is de kans te groot dat ze uit tuig en halsband schieten want ze gaat dan vol in haar achteruit. Jammer want het naast de fiets lopen gaat heel goed en vindt ze ook leuk.

Ik vraag me af of die bladblazers nu echt zoveel gemak bieden. Ik doe niets en mijn oprit waait vanzelf schoon. Mijn grasveld maai ik het blad en mijn maaimachine maalt het gewoon zo fijn dat het kan blijven liggen als mulch. Op sommige plekken waait de wind het op een hoop en dan doe ik eventueel die hoop in de groencontainer. Paar tellen werk. Zo een bladblazer hanteren lijkt me heel veel zwaarder en eerlijk gezegd vind ik net als de honden het een rotgeluid want het draagt ook zo ontzettend ver. Volgens mij waren deze meneren met een bezem zo klaar geweest. Maar misschien word ik oud en zeurderig.

1 opmerking:

  1. Maureen....met een eigen of adoptiehond oefen(de) ik altijd met de kruimeldief - vonden ze allemaal spannend uiteindelijk en nam ook de angst voor de stofzuiger weg. Dus hadden ze met andere kabaal makers buiten ook verder geen moeite. En mijn idee: ik leef niet met haast dus harken is net zo gezellig (en hoor je de vogels ook ondertussen en kan er met de koeien gebabbelt worden). Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen