dinsdag 6 november 2012

samen ruziemaken

Skipper is een lief hondje die liefst ergens naast je zit en verder rustig en gezellig is. Met andere honden heeft hij niets maar hij negeert ze meest prima. Helaas zit er denk ik wat Jack Russel Terrier in hem en aan Bronco de herder heeft hij een hekel. Regelmatig valt ie naar Bronco uit die daar de eerste tijd zwaar van onder de indruk was. Naar andere honden inclusief de andere veel dominantere reuen doet Skipper het niet. Maar Bronco werd door hem getreiterd als ik niet oplette. Bronco is echter puber en gaat steeds meer nu het als een spel benaderen. Snuffelt terug en doet een sprong opzij en kortom Skipper trekt met zijn gemopper juist de aandacht. Eten is voor de Spaanse honden altijd een passie en om problemen te voorkomen doe ik als ik hondenvoer pak altijd eerst even 1 van de 2 al apart. Echter mijn eigen eten is normaal geen probleem maar gister rook het kennelijk te lekker en was er conflict onder de aanrecht. Bronco is begrijpelijk Skipper zijn getreiter spuugzat en haalde terug uit. Alleen is Bronco wat groter en zijn hoektanden ook en hoewel maar 1 uithaal was het genoeg om schade bij Skipper toe te brengen. Dus die heeft gister een hechting gekregen in zijn hals. Skipper houdt zich nu wat in naar Bronco maar ja die ruikt dat dierenarts geurtje en wil juist ruiken. Al is Bronco gelukkig meest liever gewoon lekker aan het spelen, want Bronco is in feite super sociaal en vrij onderdanig met andere honden en alles behalve een ruziemaker.
Skipper dus gisteravond naar dierenarts met dank aan mijn vader die wilde rijden. Ik kreeg hem mee naar huis met zo een medical shirt. Iedereen is er enthousiast over behalve ik. Bij mij willen de honden er of meteen de tanden in zetten en scheuren de stof of het zijn reutjes en hoe je het ook oprolt ze piesen er toch tegen aan. Skipper dus ook. Ik heb het bepieste shirtje maar in de was gegooid en hem een klein jasje van Whoopi aangetrokken. Dat bevalt hem veel beter. En mij dus ook. Donderdag moeten we even terug komen en verder heeft ie antibiotica maar dat vindt ie niet erg want nu krijgt ie lekker zacht voer (met daarin pil) en dat is veel lekkerder dan saaie brokjes.

2 opmerkingen:

  1. Jongens toch! Ga liever lekker ballen met z'n 2-en. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It happens....
    Probeer een rompertje, Maureen, werkt hier geweldig!
    Fijne dag en liefzz
    XX

    BeantwoordenVerwijderen