zaterdag 30 augustus 2014

ditjes en datjes

Vanochtend met hulp van Whoopi met Laika gewandeld langs de vaart. Maar een klein stukje maar hij deed het boven verwachting. Verkeer is nog eng maar op rustige momenten ruikt ie met zijn neus in de lucht of snuffelt hij aan de bomen en keien. Kortom hij is wel nieuwsgierig naar de grote wereld. Hij moet nog veel leren maar hem dit weekend ook nu in de advertenties gezet in de hoop dat hij misschien toch al op korte termijn een liefdevol thuis mag vinden.
Met Haly niet geoefend vanwege de regen die inmiddels met bakken uit de lucht komt.

Dan hebben jullie misschien Daffy Duck oftewel Sunny en Billy nog steeds zien voorbijkomen op foto en film. Ze zouden half augustus worden opgehaald door hun opvangvrouwtje maar na er 2 weken achterheen gezeurd te hebben, geef ik het maar op. Ik kan mijn energie beter steken in het zoeken naar een passend mandje voor die 2. Ze zijn super lief en ik ben gek op ze hoor. Evengoed 2 er bij waar ik niet op gerekend had. Ik heb ze wel opgegeven voor de Telegraaf en ondanks dat Pelle nog in de Telegraaf moet komen (6 sep) staan zij ook al genoteerd voor 1 november. Het is ver weg maar ja je moet gewoon ze maanden tevoren al opgeven. Ik had trouwens wel een reactie van iemand die ze in December wilde hebben. Laten we echter hopen dat dit gouden duo die nu al bijna een half jaar in Nederland is nu ook op korte termijn eens een mandje mag vinden. Helaas lopen er verder geen reacties meer voor de opvanghonden hier. Wel is pupje Bob die in Friesland in opvang wasbemiddeld. Ondeugende en avontuurlijke broer Ronye zoekt nog actieve baasjes die veel met hem ondernemen. Hopelijk lukt het voor hem ook om een huisje te vinden op korte termijn want anders moet hij vanwege vakantie opvanggezin weer verkassen van opvangplek en dat wil je voorkomen. Ik had echt verwacht hem vooraf al te bemiddelen en het valt dan ook tegen dat het afgelopen anderhalve week nog niet gelukt is. Maar wie weet dit weekend.
Pupje Lobo hier gaat morgen naar huis. Wel met een puppykiesje minder want deze klein man is groot aan het worden en begonnen met wisselen.
Verder de honden maar even wat te kluiven gegeven.Je moet toch wat met die regen. Ik had nieuwe sla en andijvieplanten in de tuin gezet en die hoef ik nu geen water te geven. Dat scheelt weer want het is druk zat.

1 opmerking:

  1. Goed zo Laika - stapje voor stapje kereltje. Maar wat een afknapper voor Duffy Duck oftewel Sunny & Billy. Was me inderdaad wel opgevallen maar dacht dat van uitstel geen afstel zou komen. Dus groot gelijk Maureen: geen (email) tijd meer instoppen en lekker vooruit kijken voor dit koppel. Aaitjes en groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen