zaterdag 26 januari 2013

Bambi op ijs

Vandaag een beetje chaos.
Vorig weekend had ik het gevoel dat Bieke bijna beter was. Maar de afgelopen week was het toch weer op en af met Bieke. Gister ging ze erg een dip in en vanochtend was het niet echt beter dus toch dierenarts gebeld. Noodarts want er was geen dienst. Ik moest later op de ochtend komen naar de praktijk omdat ze eerst nog spoedgevallen langs moest maar ze wilde haar wel zien. Het was niet eens zozeer dat ze echt diaree weer had maar ze was totaal verzwakt. Ik omschreef het maar als Bambi op ijs. Dan weer met de voorpoten zijwaarts uitgelijden en dan weer achterpoten kruisen en daardoor juist omvallen. het leek of de spieren helemaal slap waren en ik begon aan een kaliumtekort te denken. Waarschijnlijk is dat het niet maar ze hielden haar wel en ze ging aan infuus.
Terug naar huis geracete want de adoptante van Chatet zou komen. Prompt waren die vroeger en stonden ze helaas al te wachten. Vervelend maar gelukkig wel begrip. De kennismaking verliep goed en Chatet mocht mee. Het eerste bericht is al heel positief. Toen Chatet weg was gaan rusten en in de namiddag Bieke weer opgehaald.

Ze is niet opgeknapt. Wel blij me te zien dus ze stond daar rechtop blij te kwispelen. Voor zekerheid kreeg ik haar met infuus mee. Hier thuis is ze weer een zielig hoopje. Maandag gaat de dierenarts overleggen met Utrecht want ze nemen het gelukkig wel serieus maar weten ook niet het waar te zoeken. Uit het bloedonderzoek was weinig op te maken behalve een laag eiwitgehalte. Dus waarschijnlijk moet ik dan maandag weer komen voor verder onderzoek.Voor alsnog een machteloos gevoel want ik wil haar zo graag beter zien. Heb ik iets verkeerd gedaan of gegeven. Geen van de honden is ziek dus je zou zeggen het is niet het eten. Maar Bieke is juist degene van wie je de meeste weerstand zou verwachten.Ik weet ook niet waar het te zoeken omdat het ook zo op en af gaat steeds. Ik was gefocust op de diaree maar misschien is dat gevolg niet oorzaak. Ik hoop dat ik snel weer positieve berichten kan geven.
Verder duimen dat het goed rijweer is morgen want de baasjes voor Ziera komen helemaal uit Belgie voor haar. Voor Ziera zou het heerlijk fijn als ze mee mag. Daar krijgt ze lekker veel aandacht en wandelingen.

5 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte en alle beterschap gewenst voor Bieke. Wat een zorgen! Leef met Bieke en jou mee. Het komt vast goed, niet aan jezelf twijfelen! Je doet wat je kan, en meer dan dat!
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O gossie, arme bieke en arme jij.... ik weet als geen ander hoe machteloos jullie je allebei voelen...
    I'll keep my fingers crossed en denk aan jullie.
    Liefzz van hier naar daar
    XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stap voor stap en vinger aan de pols dan maar weer Maureen. Misschien de kou die de ene hond wel goed pakt maar de ander niet? Sterkte. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend van Bieke. Hoop dat ze snel ontdekken wat het probleem is, Jij bent het in ieder geval niet hoor! Dat mag je niet eens denken!!!! Ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor Bieke. Ik duim voor jullie en voor Ziera. Volgens mij is het wel te rijden en ik weet zeker dat ze verkocht zijn als ze Ziera zien:-) Liefs Nathasja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vanuit belgie veel sterkte toegewenst.. ik weet hoeveel je om je hondjes geeft... het is toch geen strooizout vergiftiging?? Alles is gedooit in Belgie ze geven ook droog uit voor morgen dus het afhalen vanuit Belgie zal wel geen probleem zijn...
    gr. mama van timmie

    BeantwoordenVerwijderen