maandag 14 oktober 2013

parkiet gevonden

Mijn vader was druk doende in de tuin met een 2e hek opdat ik makkelijk het tuingereedschap uit het tuinhuisje kan pakken. Vaak heeft hij gezelschap van Whoopi maar vandaag kwam inene een parkiet hem gezelschap houden.
Arme beestje leek koud en op en met wat tactiek wist mijn vader hem te vangen. Ik heb hem in een klein vervoerskooitje gezet en toen maar de buren langs. Ik was al aan het navragen of iemand een bril kwijt was die hier voor in het gras was gevonden langs de weg en dus meteen ook maar navraag doen of iemand een parkiet kwijt was. Helaas was het diertje van niemand in de straat die ik het vroeg. Wel gaf een buurvrouw een zakje voer van haar parkiet mee zodat ik het diertje kon voeren. Ik heb de parkiet in een oude knaagdierenkooi gezet boven en hongerig dook ie in de voorbak. Toen ik later ging kijken was het diertje al een stuk tieriger. Een mooi parkietje dat inmiddels door de dierenambulance is opgehaald.
Ik ben blij dat zij (volgens de mevrouw van de dierenambulance was het een vrouwtje) veilig is want herfst mag dan prachtig zijn, voor grasparkietjes is het veel te koud nu buiten.
Zo maar weer de advertenties nalopen en ook in de komende dagen eens tijd vinden om de ACE website foto's en tekst van Raphael en Sereno te updaten opdat ze weer even in de picture komen want zelfs Raphael is nu een langzitter aan het worden. Het is zo een ongelooflijke goede adoptie maand geweest dat ik enerzijds heel tevreden ben en anderszijds zo hoop dat het voor Raphael en Sereno ook dan een eigen plekje mag opleveren.

1 opmerking:

  1. TjiepTjiep....zo vind je nog es wat. Hier is inmiddels in 2012 een jonge bonte specht en en 2013 uit een nest gevallen mereljong ook opgehaald door de dieren ambulance - die zorgen dan voor uitzetten in de natuur als de tijd rijp is voor ze. En we duimen verder voor Raphael en Sereno. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen