donderdag 1 augustus 2013

Raphael in het zonnetje

Vanochtend eerst gaan fietsen. Ik was wat later dan gepland en op terug weg merkte ik dat mijn hondjes en Raphael het warm kregen want de wind was gewoon warm. Dan met Gizmo uit langs de vaart. Die gaat dan vrij snel altijd plassen en poepen. Hij liep blij met mij verder maar ik zag wel dat ook hij het warm kreeg dus een klein ommetje langs de vaart en toen ging hij heel tevreden weer in de koele gang liggen. Dan met Sereno. Inmiddels was de weg volop in de zon gekomen en alles opgewarmd. Whoopi ook mee. Ze was in ochtend al mee geweest in fietsbakkie en dan op fietspad los maar ze wilde nog wel mee. Met Sereno langs de enge boerderij en de koeien die inmiddels de wei ingingen. Sereno vindt de koeien erg eng al zit er verbetering in maar met Whoopi ervoor ging het zoveel beter. Je ziet wat een ander stabiel hondje verschil voor hem kan maken al is het maar 4 kilo. Maar omdat het erg warm was zijn we niet heel ver doorgelopen. Gelukkig is het geestelijk wel vermoeiend voor Sereno dus hij ging erna languit liggen slapen.
Gepoogd in de tuin nog foto's te maken van Raphael. Hij is als windhond heel elegant en loopt zo licht als een parade paardje maar op foto is dat toch lastiger te vangen.
Zijn spieren zijn goed te zien.

Geen elegantie maar deze foto's geven wel mooi de krachtexplosie van een windhond weer. Ik hoop zo op reactie van een windhondenliefhebber. Het is erg rustig voor hem en dat had ik niet verwacht. Misschien dat zijn leeftijd toch tegen hem werkt al is hij in super conditie en kan hij nog jaren mee. Bij Luca was dat ook het probleem. Die was net zo oud en wilde ook lange wandelingen of mee naast de fiets. Maar windhonden zijn er weinig in opvang en zijn meest toch snel geplaatst. Het is in ieder geval zo een vriendelijke lieverd.

1 opmerking:

  1. De wind komt straks vanzelf uit de goede hoek voor een adoptiemandje - nog even geduld aub. Groetjes/aaitjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen