woensdag 28 augustus 2013

Dank aan Woezel!

Vanochtend even Gizmo hier een stukje langs de vaart laten scharrelen. Daarna nog even mail checken en wat opruimen en dan de grote wandeling. Veel liefhebbers maar helaas alleen Sereno werd uitverkoren. Het was al weer een tijd geleden dat ik met hem als hond alleen had gewandeld. Maar hij deed het fantastisch en is ongemerkt weer vooruit gegaan. Hij loopt met vrolijke staart mee en kwispelt en snuffelt en plast wat tegen boompjes. Bekende honden met bazen passeren daar kijkt hij nauwelijks naar en onbekende honden met bazen worden rustig bekeken. De werklui aan begin bos en passanten zonder hond in bos worden nog wel met argusogen bekeken maar hij blijft gewoon rustig en na het passeren is het ook niet interessant meer. Wat een verschil met de hond die voorheen straatlengtes lang maar bleef omkijken en wilde vluchten. We hebben echt lekker gewandeld met zijn twee. Achterin het bos toen we net op de terugweg waren kwam er een fietser aan. Ik stapte opzij en riep Sereno die in het bos aan een flexi lijn loopt bij me. Toen bleek er ook een hond bij mee te rennen en dat was Woezel. Woezel was hier ooit als kleine pup Bébé in opvang maar is uitgegroeid tot een grote herdermix. Sociaal en speels. Sereno bleek hem geweldig te vinden dus Sereno lekker los gelaten en Woezel kreeg het voor elkaar dat Sereno met hem ging spelen. Sereno vond het zo leuk dat hij baas René die hij toch totaal niet kent negeerde en rustig ook naast de fiets stond. Hij liet zich verder niet aanhalen maar was gewoon ontspannen en rustig dankzij Woezel. Zo jammer dat ik geen fototoestel bij me had.
Ik ben helemaal blij want Sereno is wat eenkennig en maakt moeilijk contact met honden buiten de roedel. Hij moet aan nieuwe opvanghonden vaak wennen al ging het met de pupjes de laatste keer meteen goed. maar die waren jong en waren teefjes. Woezel is een volwassen reu maar dat maakt dus niet uit. Ook het feit dat mijn eigen woefjes niet mee waren maakte niet uit. Bij een sociale hond kan hij dus wel degelijk nu toenadering zoeken en dat is fijn. Mocht Sereno dan inderdaad als hond alleen geplaatst worden dan weet ik nu dat hij ook straks met een andere sociale hond zal kunnen spelen en zodoende contact kon houden met soortgenoten. Dat is toch wel belangrijk voor een hond. En als bazen is het altijd genieten als je twee honden zo even met elkaar ziet stoeien.

Dus behalve dat het gewoon leuk was om Woezel tegen te komen, heeft Woezel mij en Sereno ook nog eens super geholpen. Dank je Woezel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten