maandag 12 augustus 2013

naar de dierenarts

Vandaag met de Ranjaclub naar de dierenarts geweest. Phuc zijn gebit moet binnenkort weer gedaan, dat weet ik maar 1 van zijn rare tanden die gedraaid in zijn gebit staat en geen ruimte had die was los gaan zitten. 2 jaar geleden bij zijn gebitsreiniging was al aarzeling om die eruit te halen maar nu zat ie zo los dat ik dacht die kan de dierenarts er zo uit trekken en inderdaad met een pincet kon ze die zo pakken. Bloedde niet eens en Phuc kon meteen zijn snoepje weer opeten. Meteen alle drie de hondjes geënt dan is dat ook weer up to date. Mamba haar gebit is goed maar Whoopi haar gebit zou eigenlijk ook eens moeten gedaan. Dat is nog nooit gebeurd en ze is zeker zo een 9 jaar oud, misschien wel ouder. Probleem is dat Whoopi 5 jaar geleden bij operatie aan haar poot in de problemen kwam met de narcose dus er is bij haar een groot risico. Toch durft de dierenarts het wel aan. Ik vind het wel eng hoor. Maar goed ....Phuc en Whoopi zullen binnenkort wel nog weer naar de praktijk terug gaan.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Maureen

    Ik mis Linda hierboven bij de dierenarts! Moet je met haar apart omdat ze zo angstig is?

    Groetjes Nathasja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linda komt niet bij de dierenarts nee. Risico op bijten en ontsnappen en heel erg terugval in haar vertrouwen in mij. Maar toen ik een jaar geleden Smokie in liet slapen liet ik de dierenarts hier komen. Terwijl het slaapmiddel bij Smokie moest gaan werken hadden we even tijd om Linda met heel veel tact met een handdoekje over haar hoofd snel te enten. Ontzettend raar op zo een moment dat het afscheid van Smokie er was maar praktisch was het wel het handigste en Linda heeft er miniem stress op gehad op deze manier. Op zich ben ik ook niet van het jaarlijks enten maar als het bv zover zou zijn dat Gizmo niet meer kwaliteit van leven heeft en ik weer een dierenarts aan huis laat komen dan kan ik altijd Linda weer eens laten enten. Maar hopelijk huppelt Gizmo hier nog een tijdje rond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke, da's logisch! Hoop met je mee dat Gizmo nog een flinke tijd bij je mag blijven. Vind het zo'n snoepie!

      Groetjes Nathasja

      Verwijderen