zaterdag 8 april 2023

Het is een meisje!

Er kwam de vraag naar het geslacht van Sansa, maar het is een meisje. Niet echt een dame want ze markeert graag en haar poot gaat stoer omhoog. Wel keurig buiten maar ja als je dan alles in de waterbak mikt die het vrouwtje net gevuld buiten heeft gezet is ze niet blij en je hondenmaatjes die willen drinken ook niet😯Ze heette al bij haar baasje in Spanje Sansa. Op internet kan ik de naam vinden als tokkelinstrument maar ook als meisjesnaam met betekenis "aanbidden; helder als de zon". Verder staat er bij karaktereigenschappen van Sansa: sterk, intelligent, lief.​Ze is vrolijk en gezellig en echt mijn maatje. In die zin doet ze me wel aan Bieke denken. Maar ook een doerak die net als Whoopi boven de wet staat, net als Mamba heerlijk in de viezigheid kan rollen en net als Phuc flink kan schetteren. Dus ze doet me ook aan andere Ranjaclub hondjes denken😊. Geen ingedut oudje maar een bubbelend bruisend hondje die lekker naast de fiets mee loopt, zich prima staande houdt in de roedel, speels is en op de tuintafels springt. Naast dat het gewoon gezellig is om haar om me heen te hebben is de hoop dat ze met haar open blije gedrag mij kan helpen met de opvanghonden die bepaalde situaties nog spannend vinden zoals vreemde mensen, het lopen aan de lijn en het meegaan in de auto. Helaas met 1 ding geen hulpie want alleen thuis blijven dat is niet haar ding. Gezien haar verleden geen verrassing. Ze is al eens haar baasje, haar huis en haar maatje kwijt geraakt. Ze wil er liever bij zijn en gelukkig kan dat ook vaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten