dinsdag 25 april 2023

Brown update

Er zijn geen bloederige details in de video te zien hoor:Op de video zie je wel dat mee naar de dierenarts gewoon een gezellig uitje is voor Brown. We zagen ook nog een bekende (Chantal) dus dat was even heerlijk knuffelen en ook de dierenarts die ze meermaals al ontmoet had werd blij begroet. De canule inbrengen ging vlot en op slaapmiddel was ze meteen onder zeil. Alles was in de operatie kamer tevoren al klaar gezet dus ze kon in 1 keer door om de narcose tijd zo kort mogelijk te houden. Maar het was begrijpelijk een lange operatie. Toch was ze bij het halen in de middag klaar wakker. Echter lopen met die stomme kap vond ze maar niks. Ze wilde wel blij in de auto springen, maar uiteraard haar wel geholpen om teveel belasting op de grote wond te voorkomen. Ik had een bench eruit en daar schone kleden en onderleggers die naderhand zo in vinisbak en wasmachine konden vanwege het bloeden. Achter stuur gaan zitten en voor het rijden zat ik nog even een kleine update naar Michiel en Dirkje te appen en startte daarna de auto en wilde achteruit rijden. Kijk in achteruitkijkspiegel en zeg nog vrolijk wat tegen het gezellige koppie van Brown die naar me keek, zo van nu lekker naar huis...... en realiseer me dat ik tegen een Brown zonder kap aan keek. Nog even uitgestapt en Brown stond bij de klep al blij te kwispelen om er uit te mogen. Geen kap maar daar zat dus ook de halsband aan. Tuig was begrijpelijk niet mogelijk en de lijn zat dus aan de halsband en Brown zat dus helemaal los achterin. Klaar om naar buiten te duiken. Dat leek me niet echt een goed idee. Ben maar weer ingestapt. Normaal zou Brown zo over de benches naar voor kunnen klimmen maar daar leek ze me nu iets te gammel voor. Dus gok genomen en zonder kap gaan rijden. Inderdaad zodra ik achteruit stak ging ze liggen en heeft gelukkig hele weg rustig gelegen. Af en toe wat uit achterraam gekeken naar de auto's die achter ons reden, maar gelukkig niet aan wond gezeten. Thuis in garage met deur dicht pas de autoklep open en meteen weer kap omgedaan. Toen durfde ze gelukkig niet zelf auto uit waardoor ik haar voorzichtig kon tillen. Evengoed had ze meerdere plekken waar bloed uit druppelde. In de nacht dit goed in de gaten gehouden. Tegen ochtend is laatste wond gestopt met bloeden maar het is allemaal nog zeer kwetsbaar dus ze krijgt nog even benchrust en zit apart van roedel op Darwin en Sansa na die haar met rust laten. ​De kap vindt ze vreselijk en daarom zo zielig op de foto. Met eten is de kap even af en dan zie je een heel blije hongerige Brown die haar etensbak induikt. Gelukkig blijft het eten er goed in. En dus alle medicatie ook. Plassen lukt goed. Inmiddels heeft ze ook voor eerst weer gepoept en dan zie je wel dat dat persen pijn doet op haar buik. Maar ze is zo dapper!!!!! Als je bedenkt wat sommige honden toch kunnen miepen na een sterilisatie of castratie wondje terwijl zij echt een gigantische jaap heeft van boven tot helemaal beneden. Daar plaats ik geen foto's of filmpjes omdat niet iedereen daar tegen zal kunnen maar geloof me dat het geen klein sneetje is. Komende dagen nog even dag en nacht de wond blijven checken en ik geef haar maar veel benchrust omdat juist met lopen etc ze de kwetsbare plekken open kunnen springen. Brown rustig houden zal niet gaan meevallen want dit is een speelse actieve ondernemende dame maar nu is ze nog heel meegaand gelukkig. Na 10 dagen mogen de hechtngen eruit en dan kijken of ze dan ook nog net zo blij de praktijk en behandelkamer inloopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten