zaterdag 29 oktober 2016

Cuca, Mazzel en Michael

Door de drukte niet aan updates over Michael, Cuca en Mazzel toegekomen. Cuca gister dus mee naar de dierenarts. Prikken ging snel maar toen het leek dat ze onder zeil lag, wist ze alsnog snel de dierenarts nog te happen. Ai. Extra prik met ander middel en dat werkte maar bleef race tegen de klok om haar kaal te halen. Het begin ging langzaam want de klitten aan haar lippen trokken de huid in de klitten en ik moest echt voorzichtig de spanning van de huid knippen. De plekken op de poten gingen sneller maar ik was erg blij dat ik assistentie kreeg en met een tonzeuze de rest van het lichaam gedaan werd. Ik werkte met een eigen trimtondeuze maar ze is uiteindelijk met een koeientondeuze gedaan. Heel kort en door de grootte nu ook wat wondjes maar het is nu wel heel grondig gedaan. De dierenarts heeft ook nog twee bulten nagekeken en wat weefsel geprikt dus dat is nog wachten op de uitslag. Toen we bijna klaar waren heb ik haar een snoetje omgedaan want ze werd vroegtijdig al weer wakker. Versuft mee naar huis en ook nog gewassen. Ze was flink pissig en vond het een rotstreek. Etenstijd maakte dat we weer vriendjes werden, maar ze blijft haar best doen om op mijn schuldgevoel in te werken :)
Vanochtend gekeken of Cuca nog in de auto mee wilde. Dat wilde ze gelukkig nog graag maar na het uitstappen te opgewonden en ze liet het niet toe om het tuig aan te doen. Ook stonden we op de plek waar ze bieten wilden gaan storten. Cuca heeft namelijk wond aan poot en daar kon ik op fietspad droog met haar lopen. Maar helaas was het dus maar een 10 minuten wandelingetje.Gelukkig worden we weer terug vriendjes want ze kan gelukkig ook niet echt lang boos blijven. Maar ik moet niet denken dat alles nu goed is. Ze vindt dat ik nog veel beter mijn best moet doen weer vriendjes te worden. Slim als ze is probeert ze de situatie nog wel even uit te buiten in haar voordeel :)
Dan had het vrouwtje van Mazzel goed nieuws dat beide honden voldoende beter waren om kennis te komen maken. Ze kwamen vanochtend langs. Helaas voor Mazzel viel het niet goed uit. De honden onderling geen enkel probleem maar inene werd het oude hondje onwel. Vermoedelijk een tia. Ze was gewoon aan het snuffelen terwijl Mazzel verderop met de grotere hond aan het spelen was. Puur pech en toeval maar wat een ongelukkige timing. Ze zijn snel weer terug naar huis gekeerd opdat het oude hondje in haar vertrouwde omgeving kan herstellen. Mazzel mee was nu geen optie. Dan had Michael eindelijk een leuke reactie en kwamen ze gistermiddag op bezoek. De klik was er en vanmiddag is hij gehaald. Dus van niet gezien worden inene heel snel dit knuffelventje uit moeten zwaaien. Maar wat is het fijn voor Michael dat hij eindelijk de grote wereld in mag. Hij moet het nu als hond alleen doen maar waar hij nu woont heeft hij niet alleen een grote tuin om in te rennen maar in het huis ook een halve balzaal om te racen dus hij zal zich wel vermaken samen met de kinderen van het gezin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten