maandag 17 oktober 2016

my new BFFs

Gisteravond laat aankomst van 5 honden uit Spanje. Puzzelen want ik had voor de nacht nog even twee van een ander opvanggezin erbij.
Guira is vanochtend meteen gehaald en in opvang in Friesland
Net als Kati. Twee schatten. De ene groot en gemoedelijk, de andere klein middelmaat die eerst even afwachtend is en dan super enthousiast en speels. Beide dames super lief met de kindjes van het opvanggezin. Twee honden waarvan ik denk die moeten toch vlot kunnen plaatsen.
Bij mij de misschien iets minder snel plaatsbare honden. Zoals Freddy. Open en knuffelig. Klein middelmaatje. Maar ja kogel in zijn oog en daardoor oog kwijt en hoewel het hem niet stoort, kan het mensen afschrikken. Een straathondje die er zijn hele leven al wat van heeft proberen te maken en zo vriendelijk en sociaal is. Met 45cm een soort klein uitgevallen Golden Retriever. Een toppertje. Ulises. Een klein schriel sprinkhaantje. 9 jaar maar kan keihard rennen. Danst van vreugde door de tuin. Als hij je kent een super knuffeltje. Maar een hond die niet gewend is met nieuwe situaties en omgevingen om te gaan dus even met geduld zijn weg moet vinden. Verder eigenlijk een makkelijk hondje. Zat al 2 jaar in asiel. Was een jaar geleden toch maar eens ter adoptie gezet maar had nooit een aanvraag. Tja en dan Cuca. Gedumpt 1,5 jaar geleden in het asiel en nooit ter bemiddeling gezet want wie zou er nou een oudere zwarte hond willen die bij handling een mopperkont is. Ik waardeer haar om wat ze wel kan en geeft. Ze is beslist geen valse hond. Ze is aanhankelijk en baasgericht maar gewoon nooit goed behandeld geweest. Een viltbaal met erge klitten. De ogen heb ik al vrij geknipt. Cuca kan weer zien en ik kan Cuca haar ogen lezen of ik binnen haar grenzen blijf (oogwit). Ik heb van haar deel neus ook kort mogen knippen. De rest vraagt een tactvollere aanpak. Meer in de trant van platspuiten en kaalhalen. Want ja Cuca kan ook bijten. Ben al met dierenarts aan het brainstormen wat de mogelijkheden zijn. Probleem is de zeer pijnlijke distelklitten die in haar vacht zitten. ook rondom de bek. Bij aanraking had ik er gewoon een bloedende duim door. Zijn een soort naaldjes. Begrijpelijk ligt dat voor Cuca afschuwelijk. Maar het zit onder haar bek zo vast dat het pijn doet om te knippen en een snoetje omdoen is dus ook zeer pijnlijk. Een interessante uitdaging hoe Cuca te gaan helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten