zondag 24 maart 2013

brrr nog steeds koud

Vanwege de storm niet meer met Luca gefietst dus vandaag maar lekker met hem naar Esmeer, een leuk bos nabij meertjes gereden. Dat is laatste jaren aanlijngebied maar Luca moet toch aan de lijn blijven in bos.  Ik was in de auto gewoon soms bang om in de vaart te waaien want er waren fikse rukwinden. Storm maakt altijd dat honden ongedurig zijn maar voeg daar aan toe dat Luca de laatste dagen geen beweging had gehad en je hebt een trekmonster aan de lijn. Na drie kwartier leek het kwartje eindelijk te gaan vallen en werd hij rustiger maar net toen ik dacht nu wandelen voor de rest lekker tja....toen kwamen we een ree tegen die wegrende door een stuk bos dat open gekapt was dus Luca kon dat witte kontje lange tijd volgen en ik had een gillende piepende podenco op de achterste poten aan de lijn. Gewoon verder lopen zat er niet echt in. Hij bleef trekken. Kwamen nog een herderreu met een grote mond tegen. Luca was wel braaf maar het maakte hem toch weer extra alert en ongedurig. Laatste stuk liep ik verkeerd maar dat maakt niet uit dan loop je een stukje langs het landweggetje..... Fout! Dat was vol in de noordewind en mijn ogen traanden en Luca vond het ook maar koud. In de auto naar huis was ie wel braaf dus ik vermoed dat Luca het toch wel naar zijn zin had gehad en tevreden was maar voor mij was het minder geslaagd. Vorst met zon is best lekker want daar kun je je op kleden en dan kan ik echt genieten van de wandeling maar dit soort snijdende wind is niet prettig meer.
Zojuist na een dag afwachten op bericht terug was er gelukkig alsnog een mail terug van de reactie van Django. Echter de mail barst van de twijfel en dan moet je het gewoon niet doen. Django zal dat aanvoelen en als een hond aan te hoge verwachtingen moet voldoen brengt dat een te grote druk met zich mee en kan ik geheid er vanuit gaan dat ie terug komt van adoptie met een extra stukje bagage in zijn rugzak. Dan zoeken we gewoon verder naar baasjes die relaxter zijn en die gewoon lekker van Django zijn vrolijkheid en energie kunnen genieten.Verder geen reacties helaas.

1 opmerking:

  1. Inderdaad jammer van die ijskoude wind - loop er ook niet graag in dus korte wandelingetjes hier. En daarom ook koude vingers dus zo te zien niet goed geduimd voor Django. Ach...ook zijn huisje komt wel eens langs hoor Maureen. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen