maandag 25 februari 2013

een nieuwe dag voor de nieuwelingen

Ze huppelden lekker door de tuin en lijken het allemaal prima te vinden hier.
Django heeft springveertjes onder zijn pootjes en is gek op rennen en is helaas maar niet scherp te krijgen. Maar wat een pret heeft dit manneke.

Hij past zich goed aan in huis. Probeert inmiddels de mandjes ook uit.
Maar buiten vindt hij het gewoon echt heerlijk. Met wandelen trekt hij van blijdschap en toen hij de eendjes in de vaart ontdekte wilde hij het liefste het water in duiken. Super lollig leek hem dat.
Hij maakt me aan het lachen en ik ben weg van die snoet.

Esmeralda doet zo haar best zindelijk te zijn. Een enkel plasje op de vloer maar het meeste buiten in de tuin. Poepen doet ze zowiezo buiten. Ze gloeit van trots als je haar prijst. Maar wil wel een beetje privacy en aan de lijn ontlast ze zich nog niet. Ze is wat bang van mijn stok en van de ballengooier stok. Ze komt dan liever van de andere kant een knuffel halen. Ze loopt makkelijk mee het huis in en ligt lekker in de mandjes maar de stofzuiger was iets wat ze nog nooit gezien leek te hebben. Ze wil graag spelen met Whoopi en Phuc. Ze zoekt duidelijk een klein speelmaatje. Helaas is Whoopi niet zo heel speels met honden, zeker geen opvanghonden. Esmeralda wil ook wel met mij spelen en rent speeltjes na maar echt speels met speeltjes is ze nog niet. Gezien haar vrolijke speelse aard zal dit echter wel goed komen. Ik kreeg vandaag al telefoon voor haar. Mensen die juist dachten we nemen geen pup maar een volwassen hondje dan zitten we niet met het zindelijk maken. Maar helaas zijn ze in het buitenland niet dat honden lekker in huis leren leven en moet je nog in dit meiske investeren. Ze gaan ook nog eerst op vakantie dus afgesproken dat ze nadien zullen kijken of Esmeralda er nog is en dan kan ik gewoon ook meer over haar vertellen. Maar het is zo een snoeppie dat ik eigenlijk meer reacties verwacht.

Simba huppelt lekker mee en gaat wat meer de boel ontdekken. Zijn eetlust is echter nog matig terwijl hij echt flink mag aankomen. Ik heb alle honden gewassen en hun vachtjes zijn weer heerlijk. Puppies hebben eigenlijk die puppygeur nodig maar ik heb Simba toch ook maar gewassen en hij is nu zo zacht dat je blijft knuffelen. En gelukkig is het ook een heerlijk knuffelig hondje. Het is nog echt een baby die alles nog moet leren. Maar wel een heel lief hondje. Eindelijk eens een pup die niet zijn piranhatandjes in mijn neus zet maar lief likjes geeft en zich op je schoot opkrult.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van mijn allereerste adoptante. Na 6 jaar nog altijd zielsgelukkig met haar hondje. Dat is zo geweldig. Daarna gebeld met de fokster van Bieke. Ook zij zat met hetzelfde verdriet. Bieke haar moeder Ankie is 2 weken terug ook heel onverwacht op de leeftijd van 11 jaar overleden. Ze bleek een buiktumor te hebben en het enige wat ze nog konden doen was haar laten gaan. Bieke haar oma Zaza is 15 jaar en heeft uiteraard wat ouderdomskwaaltjes maar heeft dus wel de leeftijd die je van Ankie en Bieke ook verwacht zou hebben. Best gek dat moeder en dochter dus beiden zo plots gegaan zijn. Ik had met de post een superlieve Halmark kaart met foto's van Bieke en een heel lieve tekst. Dat ze nu met haar kameraadjes op de eeuwige jachtvelden speelt. Zo krijgt het verdriet langzaam een plekje terwijl er tegelijk weer ruimte is om te genieten van de andere hondjes en de nieuwkomertjes. Ze staan in de advertenties dus nu maar hopen dat er meer reacties komen.
Droopy had trouwens een reactie. Maar ik krijg altijd de kriebels als mensen het hebben over "de hond" ipv het diertje bij de naam te noemen en de vraag "maakt ie me kapot" in bezorgdheid of ie maar niet te veel zou kosten dat geeft me niet echt het gevoel dat mensen voor Droopy willen gaan. Hij verdient toch echt een gouden mandje en niet minder. Ik ga toch er maar een prijs bij zetten want aan reacties van mensen die ondanks de tekst goedkoop een hondje hopen te scoren heb ik niets. Er staat nu "prijs nader over een te komen" maar dat werkt kennelijk niet. De 2 foto's van Droopy zijn trouwens gister door Dirkje gemaakt. Droopy betrapt bij het spelen :)

1 opmerking:

  1. Stap voor stap weer vooruit en lekker bezig zijn meid. Enne... af en toe gewoon even naar boven kijken/zwaaien - doe ik ook hoor. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen