woensdag 8 februari 2012

brrr


Het is maar net nul graden maar het voelt veel kouder aan dan met min 10 en het zonnetje. Het is somber weer. Toch even kunnen wandelen en daarna thuis aan de gang met schoonmaken huis. Ik heb geen hulp meer. Eerst leek dat een ramp maar met hulpmiddelen en het verdelen lukt het me redelijk het zelf te doen. Was het commentaar we krijgen het niet schoon met zoveel honden.... ik doe in 2 uur wat de hulp in drie uur zou moeten doen en zie het elke week schoner worden in huis. Verder is het fijn dat ik vooraf lekker met de honden kan wandelen zodat die rustig soezen in huis. Ook voor Lucky en Linda is het zo fijn. Zij hadden zo veel stress omdat de hulp zo bang van hen was. Nu liggen ze gewoon lekker in hun mandjes terwijl ik de vensterbank boven hen afneem. En als je honden minder stress en frustratie hebben dan ben je zelf ook veel relaxter. Plus dat het zoveel voldoening geeft het zelf te kunnen. Ik probeer op een ander moment in de week dan steeds een projectje aan te pakken zodat ik langzaam weer bij geraak. Natuurlijk is er nog altijd tijd voor knuffels tussendoor.

1 opmerking: