zondag 31 juli 2022

weer even wat beweging op het gebied van de klussen

​Donderdagochtend begon de dag vroeg maar wel goed, want hoera de deuren werden eindelijk gebracht. Staan pontificaal in de huiskamer want de montage datum is nog niet bekend. Het is inmiddels bouwvak dus vraag is worden er dan nog deuren gemonteerd of staan de deuren er in september nog. Ziet er door de verpakking heen wel netjes uit, maar ze zijn vast mooier als ze in de deurkozijnen ipv de beschadigde deuren hangen 😁. Nog maar weer even geduld en de mail in de gaten houden.
Het was een goede week want onverwacht na maanden aan het lijntje gehouden te zijn de legdatum voor vloerbedekking slaapkamer, tussenportaal en hal gekregen. Dat wordt 9 september. Ook hier nog even geduld en dan is eindelijk de stukke vloerbedekking vervangen. Huiskamer en keukenvloer had ik ook graag laten vervangen maar dan moet ik eerst een bedrijf zien te vinden die de oude vloer verwijderd en zien te regelen dat het vloerenbedrijf het vervolgens aansluitend legt opdat de ruimtes weer snel te gebruiken zijn. Beide klussen lijken niet echt te realiseren en aangezien de energie en het geld dit jaar bij mij op zijn probeer ik daar maar volgend jaar energie en budget voor te vinden. Ik hoop wel nog een goedkope leuke nette slaapkamerkast op de kop te tikken als de slaapkamervloer gedaan is want, niet wetende dat de vloerbedekking vorig jaar niet meer gelegd zou worden, heb ik de oude kast vorig najaar laten afvoeren en alle spullen staan dus al driekwart jaar in dozen en tassen en wat zou het fijn zijn om weer een fatsoenlijke kast te hebben als de vloerbedekking er ligt en alles weer kan worden ingericht.
Na de bouwvak zal ik vermoedelijk ook met regelmaat het installatie bedrijf over de vloer krijgen want de cv ketel moet al sinds november vervangen en het is een wonder dat hij het nog doet, maar nog een winter gaat niet lukken. Daarnaast zijn er diverse lekkages en is er sanitair en verroeste radiotoren die vervangen moeten worden en nog meer. September zou best een drukke klusmaand kunnen worden terwijl het ook een drukke maand voor mij met de honden zal zijn want we hebben de uitnodiging gekregen om wat honden naar de open dag bij de Nomadenhof te Sneek te laten gaan. Dat is geweldig natuurlijk en iets wat gewoon wel een jaar positief kan doorwerken omdat de honden ook in zijn algemeenheid visitekaartjes zijn. Beide asielen in Spanje hebben al maanden een opname stop en asiel te Fuentevaqueros moet zelfs in september helemaal eruit zijn met alle dieren. Daarover schrijf ik later nog wel meer. Op dit moment zouden natuurlijk Nara, Noah en Doeska ook kunnen maar je hoopt dat die gewoon eerdaags voor doorstroming hier zullen zorgen en Spanje zou echt dankbaar zijn met wat honden weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten