zondag 31 juli 2022

jungle in de kas

​Andijvie, de eerste komkommer en de eerste courgette en de eerste meiraapjes geoogst. Het is ook voor het eerst dat ik meiraapjes heb en ik ben benieuwd hoe ze smaken. Goudsbloemen in de bak gewied opdat ik daar de laatst sla en andijvie planten kon uitzetten en hoewel laat toch ook maar het restje spinazie zaad gezaaid. Tomaten en komkommer heb ik afgelopen jaren wel gehad maar buiten en hoewel ik natuurlijk snap dat het in een kas groter wordt had ik de groeikracht van de tomaten ernstig onderschat. Het opbinden wat de kasmontage dame zei bleek in praktijk niet te kunnen en ik heb wel stokken erbij maar alles lag om en ik kon het gewoon niet goed dieven en snoeien. Tja en dan is het eigen schuld en nu een jungle. In allerijl nog tomatenspiralen gekocht en ik probeer nog een beetje de tomaten en komkommer te temmen met de spiralen en door te snoeien.Veel bloemen in de tomaten dat wel maar wat dief en hoofdtak is dat is niet meer te zien en zelfs grondtakken die wortels maken. De prei en de peperplanten zitten er ergens onder. Water geven is nu ook lastiger. Vooral in de hoek kom je er lastig bij voor water geven en snoeien. Ik moet maar geen goede tomaten oogst verwachten maar het zien als oefenmateriaal en ben er dan voor volgend jaar met de tomaten spiralen hopelijk wel op tijd bij. En dat ze zo goed groeien betekent wel dat ze dus het in de kas naar hun zin hebben en goed verzorgd zijn moet ik maar denken. Hopelijk straks toch nog de laatste sla met cherry tomaatjes en komkommer, alles onbespoten uit eigen tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten