zaterdag 28 september 2013

gekkenhuis maar ooooh wat zijn ze leuk!

Mijn vriendjes Rafa en Niki zijn weer naar huis. Hun baasjes kwamen vrijdag ze weer halen en hadden op mijn verzoek opvanghonden van een asiel mee die ondanks succesvol sterilisatie beleid overvol zit door de crisis.


Mijn dierenarts is een grote groepspraktijk te Diever en zij hebben 5 oktober in het kader van dierendag een open dag. Het thema is "geef een dier een 2e kans" en ik kreeg de vraag of ik honden kon leveren die een 2e kans nodig hebben.


Maar ja ik heb hier Sereno die bang is voor mensen en zo een dag vreselijk zou vinden en ik heb Raphael de galgo die vandaag in de Telegraaf komt dus ik hoop natuurlijk dat Raphael van het weekend zal reserveren.
Dus dan komt toch de kriebel. Het is een goede adoptietijd zo rond Dierendag en het zijn misschien de laatste honden dit jaar die je in opvang kunt laten komen.
En als je dan zo graag het asiel van la Linea wil ontlasten door wat honden op te vangen dan is de keuze snel gemaakt als vrienden bereid zijn om te vliegen.
Het is hier komende week dus lekker druk. Ik heb de honden uitgekozen van wie ik denk dat ze zo een open dag leuk vinden. En dan 2 tassenhondjes gewoon als publiekstrekkers.



Nuja publiekstrekkers.... ik vind ze gewoon zelf hartstikke leuk en was gewoon hebberig :)
 
Ook de andere honden zijn erg leuk en ik heb goede hoop dat volgend weekend de meeste zullen reserveren. Bij vlot huisbezoek zullen de meeste dan in de dagen erna gehaald kunnen worden. Mocht dat niet zo zijn dan kunnen er nog honden door naar andere opvanggezinnen maar ik hoop natuurlijk dat ze vanuit hier kunnen plaatsen.

Alles in inmiddels gewassen en ik hoop ze vandaag verder uit te kammen en morgen komen Natasja en Gerben helpen om ze mooi op de foto te zetten. Met 2 honden al een stuk aan de lijn gewandeld. Ik heb zeer veel foto's en ook al filmpjes maar het is veel om te verwerken dus als het rustig is op het blog is het gewoon omdat ik lekker aan het knuffelen en spelen en oefenen aan de lijn lopen ben met alle honden.

Hier in ieder geval 2 filmpjes van de aankomst. 

Hier zie je Arielle en Krummel. Zij mochten eerst uit de auto en heb ik daarna apart gezet om te voorkomen dat ze onder de voet gelopen zouden worden. Arielle is bang van alle honden die groter zijn dan haar .... en laat ze nu heel klein zijn..... maar het gaat inmiddels al wat beter. Krummel is open en zorgeloos pup en totaal niet bang van honden.
 
Dan de andere honden die ik nog uitgebreider zal voorstellen volgende week. Maar ik wil toch even Tommie vermelden. Vanaf heel jong pupje in het asiel. Bijna nooit uit je kennel. En dan als bijna drie jarige met een brede lach je eerste stappen op gras zetten. Terwijl je waarschijnlijk nog nooit gras onder je voetjes hebt gevoeld. Enkel zand en beton.

 Het filmpje is slecht van kwaliteit maar ik hoop toch dat jullie kunnen zien hoe deze honden van hun eerste stappen hier genieten. 

2 opmerkingen:

  1. Hup Maureen....zet 'm op. Schouders eronder meid. Op naar al die gouden mandjes - duim me suf hier. Heel veel aaitjes en groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat was duidelijk te zien, ze waren zo te zien door het dolle heen. Wat een schatjes zijn het.
    Wel even veel werk voor je Maureen, maar het dient een goed zaak, succes gewenst!

    groetjes van Adri

    BeantwoordenVerwijderen