donderdag 19 september 2013

Eelde aankomst

Hoewel je enerzijds zoiets hebt van eerst maar eens doorstromen, was het vorige maand erg leuk om even de pups op te vangen. Met Sereno nu bijna 5 maanden en Raphael nu bijna 3 maanden in opvang heb je toch te maken met langzitters. En dan de wetenschap dat er nog zoveel meer honden het nodig hebben en deze tijd de adopties best goed lopen. Gelukkig komt Raphael eind september in de Telegraaf. Daar ben ik blij mee want het geeft me goede hoop dan een windhondenliefhebber te vinden die hem een goed huis kan bieden.
19 september was er echter een aankomst te Eelde. Het zomerseizoen met vluchten op Eelde Groningen is bijna voorbij en het is juist zo leuk om bij een aankomst te zijn. Het asiel van La Linea zit overvol en elke hond weg daar is er eentje. Dus besloten om 2 honden te helpen die het hard nodig hadden en goed te plaatsen zouden zijn. Het was zo leuk om bij de aankomst van mijn opvanghondjes te zijn.
Belinda zat pas enkele maanden in het asiel maar ze vond het vreselijk en ze deed het heel slecht in het asiel. Ook op de luchthaven was het nog een zielig hoopje......
 
Bij aankomst thuis was het echter direct een ander hondje!

Blij verkende ze de tuin!


Verder had ik gekozen voor Woopi. Als 5 maands pup op de site met onduidelijke foto's.... ze kon niet tegen die schattige 3 maands pups op. Ik had naar haar gevraagd en er kwamen nieuwe foto's en een filmpje en het werd duidelijk dat Woopi heel mooi was maar ook dringend voor opvang want ze werd in haar kennel door de volwassen honden letterlijk onder de voet gelopen omdat ze te zacht en onderdanig was. Ze is inmiddels zo'n 7 maanden oud.
 
Op de luchthaven deed ze het redelijk en liep ze al mee aan de lijn.
In de tuin liep ze eerst nog blij huppelend de boel te verkennen.
Maar toen waren er inene honden om kennis mee te maken. Ze waren heel eng en gevaarlijk....
Toen ik terug in huis liep om Mamba en Phuc uit hun benchjes te laten was ik toch inene mijn zwaan plak aan kwijt. Ver kon ze niet zijn. In de bijkeuken liep ze nog bij me....
NOOT: negatieve uitlatingen over hoe schoon het achter mijn wasmachine is worden uiteraard door de moderator verwijderd :)
 
Effies aan de lijn dan maar. Echter de roedel had niet echt belangstelling en Woopi wilde los... ze wilde naar de honden toe :)
 

 
Het valt eigenlijk best mee he Woopi.
Honden lekker gewassen
Woopi is lekker pup en pakte al snel speeltjes.

Hier nog een filmpje van de kennismaking hier thuis

Vooraf is er geadverteerd. Voor beide honden serieuze belangstelling.
Als het klikt met de andere hond heeft Belinda een huisje morgen.
Ook voor Woopi is er een enthousiast gezin gevonden. Ze hebben al het huisbezoek gehad en komen maandag kennis maken en als het klikt zal Woopi ook een gouden mandje wachten. Woopi is voor mij een ongelukkige naam daar ik zelf al een Whoopi heb. Het gezin wil haar Senna noemen en daarom heet pup Woopi hier nu Senna.

1 opmerking:

  1. Nounou Maureen - drukte van belang en je handen vol. Nu gaan we duimen dat het goudenmandjesboek OOK gauw vol komt. Heel veel aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen