zaterdag 23 juli 2011

oh Linda wat heb ik nou gedaan...

Alin was helemaal uitgekamd dus vandaag eens lekker gewassen.
Hij onderging het prima.
Nu is Linda nog erg bang van dingen in je handen en verder dan een heel zachte borstel ben ik nog niet gekomen. Maar haar vacht was erg vet en omdat ik ze al tegen mogelijke oormijt en andere parasieten had behandeld en ook daar de vacht vies van kan zijn, wilde ik haar toch graag wassen.
Vandaag de poging gewaagd met heel veel beleid. Ik had de afgelopen dagen al geoefend met haar een beetje te tillen maar alleen voorpoten borst maar nog niet in zijn geheel.
Voor zekerheid dikke handschoenen aan voor geval ze zou bijten en heel rustig te werk gegaan en na enige tijd kon ik haar zo in de badkuip zetten. Lekker kroelen en handschoenen uit en doorgaan met kroelen en dan het spannende moment van de douchekraan aan maar ze deed het geweldig. Ik heb wel haar halsbandje nog omgelaten maar ik kon haar zonder problemen natmaken en de medicinale shampoo (speciaal voor huid/vachtproblemen) inmasseren en uitspoelen. Afvoertje erna schoonmaken want die zat vol haren en schilfers maar ze leek te beseffen en te vertrouwen dat ze er van op zou knappen. Natuurlijk heb ik haar steeds met mijn stem beloond en na afloop pakten we natuurlijk de snoepjes pot en de snoepjes werden dan ook super trots en blij aanvaard. Geen vertrouwensbreuk dus en daar ben ik blij om. Ik ben erg trots op Linda en Alin vandaag!
Ook nog een filmpje van 2 natte kanjers:

1 opmerking:

  1. Wat bijzonder, Maureen, zo heel erg bedankt voor die prachtige "beelden"...
    liefzz van onzz

    BeantwoordenVerwijderen