maandag 22 november 2010

ups en downs de laatste week

Het is rommelig, roerig en van hommeles tot juichstemming.
Juichen; hoewel nog lang niet klaar zijn de wegen hier weer gewoon open en ben ik weer normaal bereikbaar en kan ik zelf ook weer makkelijker ergens heen.
Balen is dat de 5 actieveren maar geen reacties krijgen behalve van mensen die niet van wandelen houden of hele dagen werken. En dus geen van hen zicht heeft op een thuis.
Blij wordt je van dit soort post. Jazmin is een jaar geleden door een fantastisch gezin geadopteerd en er kwam post met lekker hondensnoep en prachtige zeer bruikbare halsbanden. En een prachtige plaat die uiteraard direct een mooi plekje heeft gekregen.
Minder leuk is dat Lucky geestelijk nu ook weer terugvalt. Hij kan weinig drukte en opwinding meer hebben en toen de postbode aanbelde was er zoveel drukte inene dat ie even uithaalde naar de dichtsbijzijnde hond. De meeste honden zouden er niet op reageren maar Jolly die zeer sociaal is die heeft op zo een moment een kort lontje omdat ze bij opwinding zelf ook druk wordt en neemt het dan heel persoonlijk op en pakt direct vol Lucky terug met als gevolg dat ik een hondengevecht kon gaan splitsen. Lucky een wond op zijn kop en Jolly mank poot.
Jolly was meteen 2 dagen super zielig en heel rustig maar wel meteen weer helemaal zindelijk want omdat ze rustig was had ze ook de rust om gewoon buiten zich te ontlasten. Helaas vond ze zondag dat ze beter was en toen ze niet mee mocht wandelen heeft ze uit frustratie een kussentje helemaal versnipperd zodat ik bij thuiskomst allemaal vlokken kon gaan ruimen en zuigen.
De pupjes waarvan ik dacht die zijn in 1 week weg. Rex heeft gelukkig zicht op een huisje maar voor Regina loopt het steeds stuk. De mensen die op haar broertje reageren die vinden haar toch niet mooi of leuk. Ze heeft wat lichtere vlekken en haar snoetje moet de vacht nog herstellen van haar asieltijd al zie je het met de dag witter worden, maar kennelijk komt ze toch niet zo schattig over als haar broertje.
Leuk is dan weer een Sinterklaaskado:
Het verschil dat jij maakt voor elk dier
dat weet men in Spanje, Roemenie en hier.
De Sint vond iets lekker dan ook meer dan verdiend.
Zo erg bedankt, mijn lieve vriend!
De prachtige letter staat nog te sier in de vitrinekast maar zal na Sinterklaas heerlijk worden opgepeuzeld want ik ben gek op chocolade.

Nuja dan weer wat negatiefs.... fietsband knalt bang als ik met de Ranjaclub en Charly aan het fietsen ben..... maar op lege band teruggefietst naar huis. Mijn vader is speciaal gekomen en heeft de fiets weggebracht. Gelukkig weet de fietsenmaker hoe onthand ik ben zonder fiets en heeft er met spoed een nieuwe band omgezet. Dus morgen kunnen we weer fietsen gelukkig.

Met rusten wordt er iedere 10 minuten gebeld maar geen antwoord apparaat in gesproken. Om kwart over drie heb ik het niet meer want voor mijn gevoel nog geen oog dicht gedaan en ik heb de telefoon er maar uitgeknald en ben alsnog in slaap gevallen. pas om half 5 wakker als de honden aanslaan. Ik kijk nog in de mail want ik denk er is vast iemand helemaal verliefd op een opvanghond maar nee geen reactie voor de opvanghonden.

Wel een leuke mail vandaag gehad dat het goed gaat met Tender. Prachtige fotos maar die moet ik nog verkleinen en zal ik dan ook plaatsen.

Dan bericht dat geheel onverwacht Zora terug zal komen van adoptie. Ze kan prima een paar uur alleen zijn maar kan wel waaks aan slaan en met een buurman die elke blaf teveel vindt is dat megastress voor het vrouwtje en dus komt ze terug en hopen we opnieuw een huisje te vinden. Ik kan er niets aan doen maar het maakt me verdrietig. Zora had het er heerlijk en het hele gezin is gek met haar en dan toch weer terug. Ze wordt straks gebracht.

Maar dan lees je in een juichmail van de baasjes van Lulu dat ze los is geweest op het strand en dat hoewel ze ver weg rent ze wel op haar baasjes let en weer terugkomt. Ze zullen er nog veel op moeten trainen maar ze lijkt er op haar plekje.
Het is komkommertijd met adopties en heel erg druk in de opvang en ik moet weer veel nee verkopen op veel opvangaanvragen en krijg weinig reacties op advertenties en dat frustreert me maar ja als je dan zo een mandje vol ziet liggen dan raak je vanzelf weer vertedert toch....

1 opmerking:

  1. Soms zit het heel erg mee en soms zit het ongelooflijk tegen....
    Het komt heus goed, Maureen, we denken met je mee.
    Liefzz van onzz allemaal XX

    BeantwoordenVerwijderen