zaterdag 18 april 2015

nog steeds rustig

Gister even Quality Time met Sereno.
Meteen wat foto's weer gemaakt want van dit jaar had ik nog geen wandelfoto's van hem. Geen reacties; het is heel stil.
Ondertussen wel bezig met volgende opvang. Maandag komen Tippie en Zami. Voor Zami schijnt al belangstelling te zijn en Tippie hoop ik natuurlijk dat hij snel harten gaat bestormen want het is gewoon een leuk gezinshondje. Maar het is puzzelen want ik had een aantal stichtingen beloofd van het voorjaar de vluchten/transporten aan te vullen door super snel plaatsende hondjes op te nemen en dat komt nu ook inene. En allemaal in korte periode. 4 bulgaarse pupjes van 4 maanden eind volgende week opdat dat transport eindelijk kon gaan rijden. Maar ik zou ook eind april 2 griekse pups opvangen en dat wordt wat veel. Deze Griekse pups in overleg afgzegd en die gaan nu naar Belgie in opvang en beloofd dan half mei er 4 ipv 2 pups op te nemen. Begin mei een transport uit Spanje waar ik eigenlijk 2 grotere honden wilde opvangen maar dat kan niet omdat Beethoven hier nog zit. Dus gewijzigd voor 4 leuke kleine hondjes die minder eten en waarschijnlijk sneller plaatsen dan 2 middel tot groot. Nadine en Mora van Sphoek uitgesteld naar begin juni. Het is sneu want die wachten nu al een maand ruim in Spanje tot ze mogen komen maar toen heb ik die stichting eerst geholpen met Beethoven die maar niet doorstroomt.
Hopelijk in ieder geval veel leuke gezinnen die een hond willen adopteren maar ik houd er rekening mee dat er altijd wat blijven hangen en daar het in juni altijd terug zakt en in juli stil ligt zal het voorlopig lastig zijn dan iets te plannen voor het in augustus doorstroomt. Maar wie weet valt het mee. Ik heb in ieder geval Tippie in de Telegraaf 9 mei en daar kunnen misschien meer gezinshonden van mee profiteren. Het weekend is in ieder geval met stralend zonnetje begonnen dus wat dat betreft super. Dizzy is al een week zindelijk en huppelt 2 keer per dag lekker met Phuc en Whoopi mee aan de lijn en wordt steeds minder bang van passerende mensen of vreemde (erf)honden. Helaas doet ze aangelijnd nog niets maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit bij de baasjes goed komt. Snowy ook goede berichten gehad. Kika uit Hongarije heeft de opvang hier niet gehaald en doet het geweldig bij haar nieuwe baasjes.

1 opmerking:

  1. Inderdaad...even puzzelen zo te lezen Maureen. Maar je zal hem wel passend krijgen...die puzzel. Het moet alle jonkies ook niet in de werg gaan zitten natuurlijk. Ik blijf gewoon voor ze duimen. En wie weet...het is mooi voorjaarsweer dus zijn er wellicht mandjes onderweg. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen