donderdag 19 december 2013

Krulle

De eertse helft van het jaar dacht ik van ik moet misschien uit gaan van 12 honden misschien met geluk 16 honden die ik uit adopteer. Maar ik kan melden dat ik maar liefst 24 opvanghonden heb mogen uit plaatsen via verschillende stichtingen wat een prachtig hoog aantal is zo bij elkaar. Maar helaas toch ook weer honden extra erbij door herplaatsers en slechte doorstroom terwijl 1 a 2 opvanghonden tegelijk in opvang eigenlijk genoeg is. Sereno is hier bijna 8 maanden, Raphael een half jaar en zelfs Tommie zit hier bijna 3 maanden. De crisis is nog lang niet voorbij en ik reken volgend jaar maar gewoon op 12 honden wat overigens ook mooi is. Toch heb ik mijn hoop gevestigd dat het met de Telegraaf nu gewoon mag gaan lukken en Raphael een gouden sofa aangeboden krijgt. Johnny zeer waarschijnlijk begin januari naar een gouden mandje dan zou ik gewoon terug zijn op 2 opvanghonden Sereno en Tommie en weer terug een wandelritme kunnen vinden.

Op zich kreeg ik heel veel aanvragen voor opvang, vooral de laatste weken want zo het einde van het jaar is het moeilijk om opvangplekken te vinden. Veel opvanggezinnen die leeg zijn willen geen hond meer, pas weer in het nieuwe jaar en de andere zullen niet meer doorstromen want de adopties stagneren nu. Ik hield de boot af want je kunt ook nog altijd een herplaatser van eigen plaatsing terug krijgen maar gelukkig gebeurde dat niet. Daarom toch maar besloten een kerstopvangertje te nemen. Het is een schatje dus ik heb goede hoop dat ze vlot kan plaatsen.
Krulle is een Spaanse Waterhond of kruising daarvan. Dit ras werd ooit ingezet om vissen de netten in te drijven. Dat gebeurt nu niet meer maar deze werkhonden worden nog wel gebruikt voor de jacht op wild, als waakhond en om vee te drijven. Krulle is gelukkig vriendelijk naar mensen maar ze jaagde op de katten en herderde de kinderen. Ze was heel baasgericht maar zodanig dat ze veel kabaal maakte als ze even alleen gelaten werd en als er een hond het huis passeerde dan trok ze ook haar scheur open dus de buren waren niet blij met haar. Op straat andere honden ontmoeten resulteerde in een hond die uitviel en bij het loslopen grote honden wegsnauwde en kleine hondjes op wilde vreten. Gelukkig doet Krulle dat hier niet. Ze moest wel wennen aan al die honden maar reageerde goed. Ze leek gewoon niet zo goed te weten hoe met andere honden om te gaan. De honden hier gaan al snel wat anders doen en laten een nieuwkomer dan wel weer met rust.
Later wilde Johnny toch weer kijken of ze echt niet wilde spelen en jahoor het lukte hem. Op het filmpje zie je haar eerste onbeholpen poging tot spel.
Inmiddels heeft ze ook al met mijn kleine teefje Mamba gespeeld. Net moest ik haar zelfs indimmen want ze bleef zelf Johnny maar uitdagen en dat is leuk maar het moest met veel geblaf.

We gaan voor Krulle op zoek naar een rustig huishouden waar ze niet overprikkeld wordt door spelende kinderen (al is ze er verder lief mee), lekker mag wandelen in een rustige omgeving waar ze niet teveel honden tegen komt en tja een huisje zonder katten. Het is een prachtig hondje maar we zullen zo zorgvuldig mogelijk proberen te screnen of ze ook met haar karaktereigenschappen op de goede plek zal zitten. In een asielsituatie weet je weinig van hoe de hond in een huis zal zijn maar nu kunnen we een betere inschatting maken en hopelijk de juiste match voor haar vinden. Ik mag haar komende tijd lekker knuffelen. Ik verwacht dat ze in het nieuwe jaar vlot zal plaatsen maar ja daar heb ik me wel eens vaker in vergist. We zullen zien. Op dit moment lijkt Krulle toch wel goede dingen hier in de roedel te leren dus is het misschien voor haar wel goed om hier te logeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten