dinsdag 23 oktober 2012

schrobdagje

Bronco en Luca mochten vandaag naar mijn ouders. Ik heb met Bronco steeds geoefend met gooien of schoppen van lekkers en balletjes en mijn ouders doen ook zo tijdens de wandeling wel iets voor de neus weg van een tak of denneappel. Hij reageerde er ditmaal heel goed op en zijn vluchtgedrag in deze is al zoveel minder geworden.

Gister had ik Lucky naar het crematorium gebracht en al zijn schuilbenches waren al opgeruimd en vandaag grote beurt badkamer gedaan. Op zich maak ik daar wekelijks schoon maar doordat het Lucky zijn schuilplek was, had dit sporen nagelaten en was het al lang geleden dat alles goed gedaan was. Met een flexibele slang had ik achter de pijpen en verwarmingsplaat gezogen en dat was wel nodig. Ik heb de plafonds afgenomen, de lamp los gehad en schoongewassen, alle wanden gedaan en uiteindelijk de vloer geschrobd. Het voelt of je alles van Lucky uitwist en dat maakt het soms moeilijk maar de voldoening van het resultaat maakt het ook weer goed. Wel moe nu omdat ik nu eenmaal fysiek niet zoveel kracht heb en toch af en toe houdingen aangenomen heb die ik niet zo goed kan. Maar we doen het komende dagen gewoon weer rustig aan.

1 opmerking:

  1. Citroeeeeennntjes fris dus weer Maureen - en ja: ik herken het schoonmaakgevoel van bench/mand en het wassen van alle kleden/dekens als je kameraad er niet meer is. Afijn: de volgende dame of heer kan er nu weer schuilen indien nodig. Groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen