maandag 29 augustus 2011

boodschappen op internet voor de hondjes

Vandaag heb ik flink geld uit gegeven. best eng. Ik had flink gespaard voor diverse wensen die ik al heel lang had voor de honden.
Ik zat vooral met Smokie waarvoor ik een alternatief voor de grote bench wilde hebben. Een soort stevige kamerkennel waar hij zelfs bij een epilepsie aanval genoeg kan bewegen. Maar zo een hok is te groot en onpraktisch en zou gigantisch in de weg staan. Dus het is veiliger voor hem om gewoon in de bijkeuken te zitten waar de deuren op slot kunnen als ik er niet ben of bij het slapen. Voor even kort hem wegzetten had ik al eerder een varikennel gekocht die goed bevalt.

Echter het was tijd voor Whoopi om weer geknipt te worden. Dus ik wilde afspreken voor een trimbeurt..... maar een goede tondeuze stond ook al zo lang op mijn lijstje. Ik heb goed advies gekregen van 2 trimsters en heb besloten zelf een goede tondeuze te kopen. Niet de beste dat was gewoon niet te betalen maar zeker wel een heel goede. Verdere trimscharen.
Whoopi wordt eerdaags mijn proefkonijn maar ik heb vaak genoeg opvanghonden met klitten dus die kan ik met wat oefening dan ook beter helpen.Dit is een foto van begin van de maand toen ik haar snoetje bijwerkte met een gewone huishoudschaar. Hopelijk zal het er de volgende keer met het juiste trimgereedschap een stuk beter uit zien. Ik ben benieuwd want ik ben rechts maar rechts daar heb ik juist functieverlies dus het gaat lastiger en langzamer. Maar het gaat me vast lukken.

Dan 2 deurhekjes(traphekjes) speciaal voor honden die ik in deuropeningen en de togen kan vastklemmen. Handig voor bv Linda maar ook als ik honden heb die ik met een tussenstap wil leren alleen te slapen en van de winter als de bijkeuken te koud wordt voor Smokie en hij op de gang slaapt en ik hem uit de slaapkamer wil houden. ik kan ze gebruiken waar ze op dat moment van pas komen en weer makkelijk verwijderen als ik ze niet nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten