dinsdag 29 december 2020

Mamba

 Vandaag met Mamba even naar de brievenbus in het dorp gelopen. Het gaat moeizaam en niet echt van harte; ze is echt een oud dametje nu. Inmiddels is er wel een duidelijk beeld van haar seniorenprobleempjes. Lever is goed maar hart, nieren en schildklier werken niet goed. Medicatie vocht afdrijven werkt super maar gaf incontinentie, rillerig zijn en misselijkheid en koude oren en pootjes. Als ik het minderde dan verdwenen die bijwerkingen maar kwam het kuchje (=vocht) terug. Nu dus toch even terug op vaker medicatie per dag en als het kuchje weer verdwijnt kijken of ik de momenten van de medicatie kan veranderen zodat ze in de nacht niet meer zoveel hoeft te plassen. Nierdieet (met dank aan Hanke) is binnen en dat zal de nieren die nu harder moeten werken om het vocht af te voeren ondersteunen en hopelijk het misselijke en rillerige voorkomen. En met de schildklier medicatie kan Mamba zich vermoedelijk ook een stuk beter gaan voelen. Dat kan ik later deze week ophalen en gaan inzetten. Dus het is nog even aankijken en puzzelen met de medicatie en dan is de bedoeling dat ze over een paar weken voor haar gebit kan. Behalve voor haar gebit zelf is dit ook weer belangrijk voor haar hart dat dit gedaan wordt. Hopelijk krikt ze weer een beetje op en kan ze in 2021 nog een goede kwaliteit van leven hebben want ik hoop haar nog wat langer bij me te mogen houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten