maandag 31 augustus 2020

rotstreek

Arme Phuc. Eerst wordt je overgeslagen met ontbijt terwijl je naast je de meisjes lekker ziet smullen. ​Vervolgens wordt je achtergelaten bij de dierenarts en kom je weer thuis met een bebloed bekkie waar de nodige elementen uit zijn. Maar Phuc heeft nog steeds tanden en kiezen over en ik heb het net goedgemaakt met een kuipje natvoer.😬Hoop ik dan maar. 😋

Wat Phuc niet weet is dat, toen hij onder zeil was, er ook een foto van zijn nek gemaakt is. De eerste maanden van het jaar had hij wat pijnaanvallen gehad en dat leek uit uiteindelijk uit zijn nek te komen. Niet ernstig. Meer schrikken en dan was hij een minuut later weer wonderbaarlijk genezen en schudde zich uit en liep met staart in de krul weg. Het kon een hernia geweest zijn die vanzelf was genezen maar ik wilde toch dat er even extra naar gekeken werd en ik het zeker wist. Geen hernia te zien maar wel spondylose dus net wat erger dan artrose. Ik was al begonnen met supplementen en ga daar dus mee door. Hopelijk kan hij er nog jaren goed mee door. Ik blijf het zeggen, maar blijf voor me mee duimen dat er een passend plekje voor Pirate komt, want door te weinig wandelen zijn mijn honden veel bespiering kwijt en juist nu ze ouder worden hebben ze die goede bespiering juist zo nodig. Phuc is gewoon een halve kilo lichter omdat hij zijn bespiering mist. En hoewel de spondylose niet over zal gaan is goede bespiering wel belangrijk. Regelmatig reacties maar de vraag is toch naar honden met minder in de rugzak en helaas sluiten we de maand af zonder dat er een hond zicht heeft op adoptie. Zowiezo sind langzitter Abe eind mei een gouden mandje vond zijn er geen langzitters meer geplaatst. Enkel begin juni nog wat van de corona transport honden met Pepsi 13 juni als laatste en daarna gelukkig 4 augustus een prachtig plekje voor Morena. Met de honden die geplaatst zijn gaat het gelukkig goed maar onderhand zijn zelfs Brisa en Snoopy meer dan drie maanden in Nederland en lukt het ook voor Jack (2 maanden opvang hier) ook niet. Maar morgen een nieuwe maand met nieuwe kansen en de goede hoop dat het dan mag gaan lukken voor de 7. We gaan ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten