zaterdag 15 augustus 2020

blauw

​Mijn verjaardagshortensia buiten kreeg wat hemelwater. Niet veel maar genoeg om niet te hoeven gieten. De ergste hitte is voorbij en heel langzaam krijg ik de temperatuur in de huiskamer ook omlaag. Net boven het water van de vaart zag ik de afgelopen dagen steeds wat blauws vliegen. Vlinderachtig, libelle achtig. Ik kon het niet thuisbrengen. Vandaag video en foto's gemaakt. Leek op een waterjuffer en bij zoeken via google naar de verschillende juffers bleek er bij de beekjuffers inderdaad soorten te zijn met vlinderachtige vleugels. Ik vermoed de weidebeekjuffer. Hoopvol denk ik misschien is de waterkwaliteit van de vaart verbeterd doordat er door de corona minder boten zijn of misschien minder viezigheid geloost. Het is in ieder geval een leuk gezicht en maakte de korte (vanwege de hitte) ommetjes hier aan de vaart extra leuk.Dus ik hoop op een jaarlijks terugkerend tafereel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten