zaterdag 23 juni 2018

rustig

Eerste berichten Smartie zijn geweldig goed. Helaas is het afgelopen week weer helemaal stil met reacties. Cedille begrijp ik echt niet. Voor een herderliefhebber zal ze zo een geweldig maatje kunnen zijn. Eigenlijk kan ik niet goed grotere honden opvangen maar ze zat al meer dan 2 jaar in het asiel en dan is het hier fijner. Maar waarom zo een lieverd dan na 2,5 maand nog op een baasje wacht is een raadsel. Daarbij de druk en gepuzzel want er komen nieuwe opvanghonden aan en dan is er minder tijd voor een hond als Cedille en ik had haar slaap en eetbench eigenlijk in gedachten voor een nieuwe opvanghond. Bonny past op minder plekken en is niet geschikt voor drukte of wie een een makkelijk sociaal en zindelijk hondje zoekt die goed is op handling maar evengoed is het toch verbazingwekkend dat zo een droppie al 7,5 maand in opvang zit. Maar ze leert nog steeds en geniet en is gelukkig hier verder heel makkelijk en omdat ze klein is zit ze me niet in de weg. Maar voor Cedille is het sneu want die leert hier eigenlijk niets maar zit meer te wachten. Dat maakt me een beetje verdrietig. Maar wie weet komt er binnenkort voor haar een gouden stek die de moeite van het wachten meer dan waard was. Dat verdient ze wel.
Tegelijk verheug ik me er ook op weer nieuwe opvanghonden te kunnen helpen. Weer 3 van het asiel te Fuentevaqueros. Die hebben nog altijd geen uitsluitsel over de toekomst. Begrijpelijk een stressvolle situatie voor dat asiel om niet te weten of je over een maand gesloten wordt of niet. Dat terwijl het nu in Spanje de gigantische dumptijd is van honden en katten omdat de Spaanse gezinnen ook op vakantie gaan en dan hun dier dumpen ipv naar een pension brengen. Er komt ook een 4e hond van het andere asiel daar mee. 4 leuke lieve honden waarvoor we ook weer gouden mandjes gaan zoeken. Gelukkig na het weekend weer heerlijk weer dus hopelijk kan ik aansprekende foto's maken die de honden recht doen en komt er doorstroming ondanks dat de zomervakantie hier ook voor de deur staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten