donderdag 15 juni 2017

stoofsla

Met sla zit je altijd dat op gegeven moment alles tegelijk komt. Daarom gaan experimenteren met invriezen. Uiteraard kun je het niet meer als salade eten maar nog wel prima als stoofsla op laatste moment nog even bevroren door een Goulash of tomatensaus geroerd of met jus opgewarmd en met aardappelpuree. Ik had al geƫxpirimenteerd met de lollo rosso sla en dat ging goed maar had het gewoon in zakjes gedaan en dat waren een soort ballen in mijn vriezer en nam te veel plek in.
Nu dus de eikenblad sla genomen.
En van die sealbare zakjes gekocht waar ik de lucht uit kan duwen. Nu zijn het platte pakketjes en past goed in de vriezer. Ik heb nog wat kropsla en ijsberg sla die ik wel als salade eet en dan hopelijk straks stoofsla. Het is een experiment maar weggooien is zonde. Wat ik tot nu toe uit de vriezer gepakt hebt werkte net als andijvie en snijmoes prima. Weggooien zou jammer zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten