maandag 26 juni 2017

moestuintjes

Eerste bericht Ella is goed. Masha heeft een luxe probleem met reacties maar helaas of ze kunnen niet of ze zijn net niet geschikt omdat ze een hond zoeken die bv 6-8 uur alleen kan zijn en tja ze is nog niet eens zindelijk laat staan dat ze zich gelukkig zal voelen bij urenlang alleen thuis zijn. Maar hopelijk komt er snel ook een passend mandje. Voor de andere honden loopt er niets meer helaas.
In de moestuin doen sommige dingen het geweldig zoals de paksoi hiermaar op een andere plek is de kaneelbasilicum en dille en een paar van de tomaatjes verdwenen. In de potten hebben een paar tomaten de hitte ondanks watergeven niet overleefd. De andere tomaatjes lijken het goed te doen en ik heb nog een moestuintje met 5 zaailingen dus die kunnen mooi in de lege potten.  twee zonnebloemen doen het ook super, hier onder deze staat de goudsbloem. Ernaast staan bloemen en dille maar die moeten misschien toch over naar grotere potten of ook in een bak.De sla is inmiddels opgegeten of ingevroren en daar kan ik nu mooi de bietjes zetten. Een enkel bietzaad is niet opgekomen maar bij elkaar zijn het er toch behoorlijk veel dus als dit het allemaal gaat doen zitten er zeker wel een aantal maaltijden bietjes in voor mij om van de winter gezond van te eten. Helaas kun je niet alles hebben. Deze Cavelo Nero is vakkundig onthoofd door een slak en ik ben bang dat er te weinig over is om nog weer te herstellen. Ik heb in de bakken nog wel 2 cavelo Nero plantjes staan van een ander moestuintje. Hopelijk zetten die wel door want het lijkt me toch wel gein om daar van te oogsten. Al heb ik geen idee nog wat er mee te doen want ik heb het denk ik nog nooit gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten