zondag 6 november 2016

Cuca wennen aan muilkorf

Voor Cuca een muilkorf gekocht die van de week is binnen gekomen. In toelichting staat heel leuk voer in hand en zo wennen maar bleek niet praktisch en kans groot dat ze juist muilkorf er bij op gaat eten. Ik heb ook gewoon nadeel dat mijn handcoordinatie minder is. Dus ben ik gaan trainen met de clicker. Die conditioneer ik niet. Ik begin gewoon. Dat klik betekent dat er beloning komt had ze snel genoeg door. Dit is de derde keer en je ziet Cuca leert vlug:
En Cuca vindt het leuk. Af en toe valt ze terug in ander gedrag dat in verleden misschien werkte zoals speelbuiging maken of flink blaffen. Dat was met haar voer even het geval. Om te filmen heb ik na het trainen met haar dieetvoer (niet veel en saaie brok) nog even super lekker snoep gepakt.

1 opmerking:

  1. Slimme Cuca! Knap zoals je dat doet, en het gaat je (en haar) vast ook lukken. Wat is ze blij met die aandacht, zal ze lang niet gekregen hebben. Gelukkig dat ze nu bij jou mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen