dinsdag 15 november 2016

drukke dinsdag

Volgens buienradar was er geen neerslag. Kennelijk was de gestaag vallende motregen niet te zien, maar na een uurtje ben je toch echt doorweekt. De mensen van het hoveniersbedrijf hebben hard door gewerkt en de tuin is helemaal schoon. Doordat het opschot van de bramen (drie meter hoog en 2-3 meter hoog op sommige plekken) weg is, is het uitzicht weer terug. Hopelijk krijgen de fruitbomen goed licht en zullen ze herstellen. Ik hoop van het voorjaar dan nog weer 2 laagstam pruimeboompjes te kunnen terug planten.
De honden bubbelden en bruisden want hadden de dag er voor al steeds opgesloten gezeten. Gelukkig namen mijn ouders Mazzel, Ulli, Sereno en Mamba mee voor een lange boswandeling en kon ik nog even met Phuc een half uur fietsen.  Verder naast huishoudelijke klusjes wat Sinterklaas gezelligheid in de huiskamer gebracht. Sintchocolade van mijn broer en schoonzus gehad. Yummie. Eerste pakjes zijn vandaag al binnen :) Een kattenopvang had van een dierenwinkel over datum hondenvoer gekregen. Aangezien ze het zelf niet nodig heeft is dat is door naar 2 stichtingen die het goed kunnen gebruiken voor honden, maar ik mocht tegen (uiteraard) de opstuurkosten 2 zakken puppyvoer hebben en dat is super fijn. Pups opvangen is leuk maar die hebben nog meerdere maaltijden per dag nodig en dan gaat zo een zak er snel doorheen. Dus ik heb weer nieuwe voorraad. Voor euro 13 koop ik geen 20 kilo puppyvoer. Dus ik ben er erg blij mee. Hopelijk de puppekes straks ook. Veel aanvragen voor opvang maar eerst de huidige opvangers plaatsen. Ze krijgen af en toe reacties maar helaas mensen die meer op zoek zijn naar ongecompliceerde kindergezinshonden maar het geeft hoop dat er eerdaags ook passende mandjes bij zullen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten