maandag 2 mei 2016

Sereno

Aan de lieve lieve mensen die Sereno telkens weer, ook na jaren bleven delen. Die niet oordeelden maar mee dachten en mee zochten in het belang van Sereno en het opvangen hier.

Helaas na 3 jaar opvang is het nog steeds niet gelukt. Ik moet nu realistisch gaan denken. Sereno is niet adopteerbaar gebleken. Als pupje gered uit dodingstation, nu 6,5 jaar oud en nog steeds niemand die hem wil of kan hebben. Hoe goed zijn gedrag buitenshuis ook geworden is, op eigen terrein blijft het een hond die sneeky van achter nieuwe opvanghonden in de kont hapt (geen schade maar wel schrik bij deze honden) en dat in potentie ook bij mensenbezoek wil doen. Ik heb besloten om Sereno terug te trekken uit adoptie. Dat betekent dat honden die ik nog had staan op mijn opvangwensenlijstje om ooit te komen “als Sereno plaatst” waarschijnlijk niet meer kunnen komen. Ik ga wel door met opvang, maar het zullen toch meer de snel te plaatsen honden zijn. Projecthonden, speciale gevallen en oudjes hebben mijn hart maar dat gaat met 6 eigen honden waarschijnlijk niet meer lukken. Sereno is zich niet van deze dilemma's bewust. Hij heeft de afgelopen 3 jaar enkel liefde gegeven en zo zijn best gedaan maar heeft zijn rugzak. Vandaag is het voor hem alsof hij jarig is. Daar horen natuurlijk kadootjes bij:

4 opmerkingen:

  1. Een te respecteren besluit. Het geeft je rust en duidelijkheid voor de komende tijd. Geniet maar wat vaker van een wandeling deze zomer.
    Je doet wat je kunt, Maureen, en wil je dieren kunnen blijven helpen, dan zijn dit soort beslissingen alleen maar verstandig. Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat Sereno bij jou mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een goed besl;uit denk ik zo .Ik ken de dilemma's ik vang zelf ook honden op uit het buitenland.En mensen moeten goed weten wat ze in huis halen en wat voor hond het is .Ik denk dat hij bij jou erg op zijn plek is fijn dat hij bij jou mag blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maureen,

    Ik had al een lange tijd niet meer gekeken op je blog. Ik moest er vandaag ineens aan denken. Vandaar dat ik het nieuws net lees van Sereno.
    Ik ben blij verrast dat Sereno bij jou mag blijven wonen. Wat een geweldig nieuws voor Sereno. Alle geluk gewenst met hem :0)
    Groetjes Myriam

    BeantwoordenVerwijderen