donderdag 26 mei 2016

Pechvogel Kei

Als allerschattigst pupje met zijn broertje in de bergen gevonden. Liefdevol in Spanje in opvang opgegroeid. Toen ze oud genoeg waren naar Nederland gevlogen voor een enkeltje geluk. Broertje vond dit, maar Kei heeft maar zo pech. Gezondheidsredenen, financiele redenen, kinderen omver lopen met je slungelpoten omdat je remsysteem nog een beetje faalt redenen. Opvang en adoptieplekken wisselen zich af en dit keer was er zelfs geen eens opvang meer te vinden en zat hij in pension. Door naar een asiel? Waar komt zo een hond dan terecht? Ik kon er niet meer tegen. Was al weg van hem als pup. En dan iedere keer weer horen dat hij ergens weg moet. Ik werd er steeds zo verdrietig van. Kei moet nu echt eens verantwoord geplaatst. Met Kei is niets mis. Dit soort honden zijn gewoon pas met 3 jaar volwassen en ja een beetje groot. Iedere keer als hij opvang nodig had zei ik nee want ik had geen plek en wilde het voor Mathew niet. Maar Kei had het gewoon nodig. Ik ben geloof ik adres 7 in Nederland maar het zou ook adres 8 kunnen zijn want zelfs de stichting is de tel kwijt. En dat voor een hond die pas net een jaar oud is geworden! Op zich wordt nog naar oplossingen gezocht om Kei en Whisky elders onder te brengen. Maar Whisky zijn andere opvangplek die vrij kwam, zit al een andere urgente herplaatser op en hij kan nog slecht alleen thuis zijn en is niet overal te zetten. Beide heren voelt het niet goed om die nog weer door te schuiven als het niet nodig is dus hopelijk komen er reacties. Het voelt best als een zware verantwoording om nu wel een huisje voor het leven te vinden voor deze Grote Vriendelijke Reus. Gelukkig mag Kei net als Roxi wel voor een lagere adoptie bijdrage geplaatst. Maar bij deze pechvogel is een juiste plaatsing zo belangrijk dus we zullen wel kritisch zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten