donderdag 11 juni 2015

stress op de fotoshoot

Foto shoot met Swiffer en Mora. Vooral voor Mora hoopte ik op leuke foto's opdat ze eindelijk reacties mag krijgen. Het is een schat maar hier in de grote roedel heel storend omdat ze boter op haar kop heeft en goed is in negatief aandacht vragen zodra ze in huis is. Voor mij al energie vretend maar er zitten hier een paar hondjes die gewillig slachtoffer zijn en terug reageren (Ralfy, Mamba) en andere honden die gevoelig zijn voor de negatieve stemming daardoor (Abel) en het is sneu voor Mora die gewoon haar energie niet kwijt kan.

Maar foto's maken was helemaal een ramp want naast de gebruikelijk problemen zoals lege batterij en andere honden die door beeld lopen en een foto model dat steeds verkeerd gaat staan in de zon waren er nog extra problemen. Mora die mijn stok pakt en er mee vandoor gaat. Grappig maar voor mij dus echt een hulpeloos gevoel. Dus Mora vast aan de lijn aan de boom. Maar ja dan de lijn of haar bandana stuk kauwt. Mora die eindelijk er leuk bij staat met hulp piepertje maar camera wilde niet meer afdrukken al leek batterij niet helemaal leeg. Nieuwe batterij en camera die het weer doet maar toen was piepertje niet interessant meer. Piepertje piepen en als extra gooien. Dat werkte.... lijn stuk getrokken door Mora die er blij op af springt en Mora er vandoor kauwend op een klein piepertje wat ze zo door kan slikken. Wat een schrik bij mij. Gelukkig bleef ze kauwen en kreeg ik het piepertje in huis terug in ruil voor snoep. Pfff bijna ook nog een dierenarts bezoekje er aan vast kunnen knopen als ze het had doorgeslikt. Ik heb de shoot maar zo gelaten. Even geen energie meer.

Blijven lachen baas!
Swiffer voelt zich ook niet thuis in modellenland
Maar wel lieve leuke foto's van hem.

En Mora.... ach die "rescue me"bandana doe ik gewoon bij de volgende shoot zelf om :)

2 opmerkingen:

  1. hahaha, het hondenopvangleven gaat niet over rozen he, stug vol blijven houden hoor en dan komt er een moment dat er zich een baasje voor dit stel meld .
    ik vind de foto's best goed gelukt hoor.

    Groetjes uit Hongarije,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja...lastig voor jou Maureren maar ook wel heel grappig dat er een soms een pestkop tussen zit die gewoon niet beter weet of normaal wil doen. Geduld houden. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen