vrijdag 15 juni 2012

arme Zinnia

 Zinnia ligt even heel veel in de bench. Ik had al vorige week het gevoel die gedraagt zich alsof ze loops is en de honden roken zo aan haar en ze likte veel haar vulva maar geen bloed en Zinnia is in Spanje gesteriliseerd.
maar de afgelopen dagen is het helemaal bal en Zinnia wil alleen maar gedekt worden en loopt de gecastreerde reuen hier uit te nodigen. Timmie is smoor verliefd maar kan er gelukkig niet bij maar Lucky de oude podenco is aan zijn 2e jeugd begonnen en zat op gegeven moment zelfs gekoppeld. Sindsdien houd ik die 2 gescheiden maar toen ik vanavond met Zinnia naar de dierenarts wilde en vlak ervoor alle hondjes even tegelijk buiten liet plassen zat Lucky er meteen weer op. Hij schrikt dan ook weer want Lucky wil altijd een vluchtweg hebben en raakt in paniek als hij vast zit en trekt zich dan los. Pijnlijk al lijkt dat vooral voor Lucky want Zinnia rent hem joelend achterna voor meer. Net bij dierenarts verloor ze wel roodbruin vocht en dat stonk en het zou dus een baarmoeder ontsteking van de achtergebleven baarmoeder kunnen zijn. Navraag in Spanje blijkt dat ze daar bij die dierenarts alleen de eileiders verwijderen en niet de baarmoeder dus het kan kloppen. Verklaart echter niet de loopsheid die ze lijkt te hebben. Mogelijk is er ook een beetje eileiderweefsel achtergebleven die gewoon de cyclus op gang zet. Probleem is dat je dat pas weet bij opnieuw opereren. Zinnia heeft nu antibiotica en hopelijk komt er toestemming om haar te opereren en de baarmoeder weg te halen en te kijken of er eileiderweefsel nog is achtergebleven opdat het niet ieder half jaar opnieuw opspeelt. Zinnia zelf is hyper de pieper dus niet lusteloos, die loopt nu op haar hormonen. Ik voel me schuldig dat ik het niet eerder door had maar de honden van elders die ik opvang wordt ook de baarmoeder verwijdert dus ik had zoiets van het kan niet. Nuja dekrijp is meest maar enkele dagen dus hopelijk snauwt ze morgen of overmorgen de jongens weer weg. Kleine Timmie die nu telkens met de tong uit zijn bek achter haar aan loopt zal morgen bezoek krijgen en hopelijk dan mee mogen naar zijn nieuwe thuis en Balu die krijgt zondag bezoek en zal dan hopelijk ook mee mogen naar zijn nieuwe thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten