dinsdag 31 augustus 2010

Beste geinteresseerde

Beste geinteresseerde,

Bedankt voor uw belangstelling voor mijn opvanghondje Woef.
  • Natuurlijk zal een hond naast uw drukke baan niets te kort komen..... er zijn er nog te koop bij Bart Smits.
  • Natuurlijk zal die megadrukke energieke podencomix dolgelukkig zijn op uw flatje met 1 x per dag zo'n gigalange wandeling van 20 minuten, oh wauw soms wel een half uur. Maar ik gun u de hond gewoon niet.
  • Natuurlijk als uw partner duidelijk heeft aangegeven geen hond te willen, help ik u wel deze door de strot te douwen. Het herplaatsertje zal zo welkom zijn en uw partner zal met eindeloos geduld zijn negatieve kanten accepteren.
  • Natuurlijk zal die gezinshond die gewend is om in huis te leven en lange wandelingen te krijgen, dolgelukkig zijn om uw erf te bewaken en met zijn strobed in de schuur maar hij is geloof ik allergisch voor stro.
  • Natuurlijk is die adoptiebijdrage voor iemand in de WAO of AOW niet op te hikken. Bij Intertoys zijn de pluchehondjes in de aanbieding.
  • Natuurlijk heeft u alle tijd naast uw 4 kinderen onder de 5 jaar om die probleemhond weer op de rails te krijgen, maar ik zeur nu eenmaal graag.
  • Uiteraard geloof ik u op uw woord dat u op zoek bent naar een hond voor uw energieke vitale moeder. Die bevende stem op de achtergrond is vast de papegaai. Waarom haakt u af als ik begin over een huisbezoek en controle ID bewijs op geboortedatum?
  • Natuurlijk is het arrogant van mij om dat hondje dat danst op haar achterpootjes als je de riem pakt om te gaan wandelen en met stralende lach en sterretjes in haar ogen een uur mee kachelt door het bos dat huisje te misgunnen waar ze het mag doen met de achtertuin.
Natuurlijk als ik u afwijs dan moet ik, ook al is het de 3e onzinmail van die avond, dat veel aardiger doen want sorry onderstaand antwoord van mij aan u is inderdaad veel te onbeleefd (ik zal voortaan virtuele zakdoekjes meesturen om de teleurstelling te verwerken).

Beste mevrouw X,

bedankt voor je reactie maar Lotte is pas 6 jaar en gaat nog vele jaren mee als het goed is en is nog echt zo genietend van elke wandeling. Ze loopt zonder problemen hier gewoon een uur mee door landerijen en ik plaats haar niet ergens waar ze in principe het met de tuin moet doen. Ze zou het zo missen.

Verder is de adoptieprijs niet voor mij..... ik krijg geen cent en vang gratis op en alle kosten van voer/ontworming/anti tekenmiddel/etc is voor mij en ik heb een kleine wao uitkering waar ik hier 13 honden van heb rondlopen waarvan 7 opvanghonden! de adoptieprijs is een gemiddelde van de gemaakte kosten voor de honden en gaat naar de betreffende NON profit!!! organisaties die er niets op verdienen en is dus geen handel of koopprijs en is niet onderhandelbaar,

Met vriendelijke groeten,
Maureen van der Klaauw

Uiteraard zal het dan bijna onmogelijk zijn om huisjes te vinden voor mijn opvanghondjes hier. Tja ik heb gewoon echt al 70 keer stomgeluk gehad met de adoptanten van mijn opvanghondjes.

Ach als ze meelezen zullen ze beamen dat je een half sollicitatiegesprek krijgt voor je mag adopteren. Ik wrijf niet in mijn handjes als een hondje geadopteerd wordt, nee ik ben zo arrogant om te denken dat u in uw handen mag wrijven als u zo een fijne huisgenoot zult mogen adopteren.
En ik blijf dus eigenwijs zo streng screnen want ik hoop voor elke hondje op dat gouden mandje waar deze voor de rest van zijn leven gelukkig zal mogen zijn.

3 opmerkingen:

  1. wauw Maureen, harde uitspraken, maar het mag gezegd worden! Ook onze opvangers gaan alleen weg als ze het beter als bij ons krijgen, met zo'n verleden verdienen ze dat! Groetjes van Klasina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maureen
    Ik ben het helemaal met je eens. De honden die jij opvangt verdienen alleen mensen die het als een eer zien om hun een zo goed en mooi mogelijk leven te kunnen geven. Groetjes van Tessa, Eva en Rover

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje maureen, wat een agressie.. natuurlijk wil je een goed tehuis voor je opvanghonden (en voor alle honden!). maar ipv afweer lijkt mij een positieve instelling een betere manier om dit te bewerkstelligen. er zijn heus meer mensen met een groot hart voor dieren en honden! groetjes, carla en paula

    BeantwoordenVerwijderen