donderdag 15 april 2010

ondeugend en eigenwijs... hoe kan het nou dat die nog geen baasjes hebben?


Kon je het die arme drommels maar uitleggen he waarom ze nu weer hier zijn.....

Dit is Flo.

Flo is een lieve leuke ondeugende kusjes uitdelende teckel van 7 jaar.

En dit is Doddie.

Ook zij is een zeer vriendelijk teckelmeisje van 7 jaar dat het heerlijk vindt om over haar buikje gekroeld te worden.

Een leuk span dat uit Spanje komt maar nog niet bazen hebben gevonden die van hun heerlijke teckelkarakter kunnen genieten. Toch zijn het echt geen moeilijke hondjes. 22 cm hoog maar wel 8 kilo en volle kracht voluit aan de lijn. het zijn denk ik standaard teckels en dan ruwhaar maar hun vacht moet nodig een plukbeurt. Een aantal maanden terug was ik gevraagd om hun op te vangen maar had toen nee gezegd maar ik kwam er van de week achter dat de hondjes al een paar keer van hot naar het zijn gegaan en nu ook weer dringend weg moesten vanwege heel verdrietige omstandigheden van het opvanggezin waar ze zaten. Niet hun schuld maar gewoon pech. Ze zijn waarschijnlijk zusjes en samen zou natuurlijk heel leuk zijn maar is geen must. Dus wie nog iemand weet voor 1 of 2 sociale opgewekte ruwhaar teckeldametjes.......

Ondertussen heb ik flodderkont Flo heerlijk op schoot en leg ik de camera weg en heb ik binnen de kortste keren mijn hand vol met geplukte haren. Flo vindt het heerlijk!

Even voorstellen op bewegend beeld:

Lekker kroelen in de zon:

ik kan het niet laten.... even gefilmd en toen camera weer weggelegd want ik heb er twee handen voor nodig maar de rug van Flo is tot de middel helemaal weer lekker ontdaan van de dooie haren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten