zondag 8 november 2009

vandaag


Een mistige dag maar wie op let ziet een vreemde hond hier tussen de Ranjaclub rennen. Ik had vandaag bezoek van Adela. Ik heb al jaren contact met haar via de computer. Al toen ze nog in Spanje woonde. Lange tijd hebben we samen de teksten en foto's voor de honden voor op de ace site verwerkt. Dat was heel leuk om te doen. Adela is in Nederland weer komen wonen maar helaas ver weg dus we hadden elkaar nog niet kunnen ontmoeten. Maar vandaag kwam ze en ze had mijn favoriet van haar roedel mee. Nesi is een oudere engelse pointerdame. Hoe ouder ze wordt hoe mooier ik haar ga vinden en vandaag kon ik haar even lekker knuffelen.

Door de dikke mist had verder foto's maken geen zin en van schrik ben ik dus helemaal vergeten Adela zelf op de foto te zetten ....
Ik ben ook nog verwend met van alles en nog wat notabene.
De reden dat Adela hier kwam was ook een beetje verdrietig want ze kwam samen met de adoptante van Vamy die Vamy hier bij mij bracht voor opvang. Dat was al langer geleden beloofd dat ze na het feestgebeuren van mijn ouders in november hier mocht komen.

Vamy is een schat van een podencomix maar hoe goed haar baasjes ook voor haar zorgden; ze bleef ongelukkig in de stad als enig hond. Haar enige lichtpuntje van de dag was als ze met Adela mee mocht met de uitlaatservice. Zoals verwacht heeft Vamy hier geen enkel probleem en past ze zich moeiteloos aan en is ze hier super gemakkelijk.

Deze lieverd moet alleen landelijk wonen met minimaal 1 hondenmaatje maar liefst een hele roedel.

Ze is verder makkelijk. ze kan even alleen zijn, ze is zindelijk, ze kan loslopen op veilige plekken en ze is dus super met alle honden groot en klein, jong en oud.
Voor haar baasjes natuurlijk megaverdrietig dat ze hun eigen hond om wie ze zoveel gaven alleen maar gelukkig kunnen maken door haar af te staan. Een heleboel honden zouden staan te trappelen om in zo een fijn gezin te mogen wonen. maar Vamy is Vamy en was er gewoon niet op haar plaats. daarom mag ze hier logeren tot we de juiste plek voor haar vinden. Ze is hier gemakkelijk en de honden hier vinden het prima zoals altijd.
Morgen komt Peer. Libia dat was niet gepland maar daar mag Peer die al zo lang wacht in een pension omdat het thuis niet meer ging niet de dupe van worden. Ik kan een aardig verwarde onzekere puber verwachten. Hopelijk komt Peer hier tot rust en kan ze hier in de roedel wel met de andere honden overweg. Maar vaak genoeg zie je dat als ze uit de omgeving weg zijn dat ze heel anders worden. Luna deed het hier gelukkig ook heel goed en was vergelijkbaar dus hopelijk vindt Peer het hier ook fijn. Maar goed dat is morgen en nog even afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten