vrijdag 12 augustus 2022

los of vast

Nara is hier inmiddels 3 maanden. Onbegrijpelijk want omdat ze in opvang in Spanje zat en zo een leuke sociale hond is, had ik zelfs verwacht dat ze al vooraf een huisje zou vinden, maar na 3 maanden opvang hier is er nog altijd geen zicht op een baasješŸ˜¢. Honden hebben 3-4 maanden nodig om te wennen, reden dat ik altijd hoop dat een hond voor die tijd plaatst en zich niet onnodig hier hecht. Nara gaat denk ik nu haar hechtingsdip in. Weer wat kleedjes verscheuren in bench als ik met andere honden ga wandelen en zij niet mee mag. En met wandelen zelf puber gedrag aan de lijn ipv een goed voorbeeld voor Freek te zijn. Met loslopen kon ik laatst wachten en ging uiteindelijk haar gaan halen want ze was aan het muizen jagen aan het begin fietspad en kwam niet mee toen ik doorgelopen was. Hier in de tuin in de avond heeft ze het ook op haar heupen, zeker nadat ze een muis bij de container aantrof die eronder schoot. Ze steekt Snoopy aan en ik heb in de avond nu moeite om haar over te halen om binnen te komen voor een nachtsnoepje en te gaan slapen want tja schemertijd is muizentijd en geen slaaptijd. Kortom ze heeft een beetje bananen in haar prachtige oren. Even dus apart van Freek maar mee wandelen maar nu met de hitte blijven we toch thuis. Oskar had ik al een jaar vast. In het begin leek hij af en toe naar verkeer, vooral fietsers verderop op fietspad of landweg te willen en ik kon niet risico lopen dat hij akkerveld door rent en fietsers verderop gaat aanblaffen. Dit keek echter de laatste maanden niet meer over het akkerveld maar was puur bezig met gras eten, rollen en in de sloot duiken. Toch bleef ik aarzelen om hem los te laten, omdat ik dan eigenlijk graag een gps tracker gebruik zoals Noah wel heeft. Aan de lijn had hij die de eerste maanden ook om maar dat bleek niet praktisch. Oskar springt graag in de sloot en daarna lekker rollen wat prima is maar hij verloor al meermaals GPS tracker die ik dan met heel veel moeite kon terug vinden. En kwijt raken zou een duur geintje zijn. Dat maakte toch wel dat ik ook langer aarzelde om hem los te laten. Wel eens heel kort los als we bijna bij de auto waren, maar niet echt met wandelen. Afgelopen woensdag was het zo rustig in de velden en ik had inene de volle overtuiging dat het prima kon en inderdaad het ging super. Niet dat hij me op de voet volgt maar hij heeft heerlijk met Noah gerend en was verder druk bezig met gras eten en af en toe in de sloot te plonsen en natuurlijk lekker rollen. Heerlijk ontspannen gewandeld met die twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten