donderdag 8 juli 2021

Perfect

De laatste jaren is er een nieuwe trent in de reacties van mensen die schrijven dat ze de betreffende hond het perfecte huisje kunnen bieden of dat de hond perfect voor hen is. Ooit begon ik dan hoopvol de mail te lezen, zeker als het om een langzitter of hond met een flinke eisenlijst ging, maar negatieve ervaring heeft gemaakt dat ik nu mijn tenen krul zodra ik het woordje perfect lees. Of men is zo arrogant dat ze denken dat omdat ze een hond een goed thuis kunnen bieden dat het meteen perfect is voor elke hond en dat ze daarom de omschrijving niet hoeven te lezen. Of ze hebben de foto's bekeken en zijn verliefd en denken daarom dat het een match is zonder de tekst te hoeven lezen. Het komt vaak ook niet eens in de buurt wat we voor de betreffende hond zoeken. Maar het is ook verdrietig dat mensen niet eens de moeite doen om de tekst te lezen. Dat maakt je ook niet echt gemotiveerd om terug te mailen want wordt de mail die je schrijft en waar je tijd insteekt dan wel gelezen. Dit keer kreeg Baloo zo een reactie die schreef dat hij perfect voor hen leek. Zal jullie niet verbazen dat het niets is geworden. We blijven zoeken. Ik heb tegen mijn principes toch maar Baloo op MP gezet en steeds weer betaald dagtopper want we zoeken echt urgent een huisje als hond alleen. Baloo is echt leuk en lief maar is een stoer ventje met soms een beetje een bord voor zijn kop die conflict zoekt in de roedel en hij is helaas verantwoordelijk voor de nodige gaatjes hier bij honden in de roedel en tja als je Darwin aanvliegt en die sul hapt verschrikt wat van zich af dan heb je als Baloo weer gaatjes. Arme Baloo zit nu veel apart en dat is sneu. 

Maar ergens is dat baasje die zal zeggen: "Baloo is perfect zoals hij is". We doen ons best dat baasje te vinden. Hij verdient het, want het is geen slecht karaktertje. Maar gewoon niet zo sociaal als we meest in Nederland verwachten van een hond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten