maandag 6 juli 2020

overwinning

Morena heeft door haar verleden haar angsten en trauma's. Heeft hier echter overwinning op overwinning. Het huis in durven, angst voor mijn stok overwinnen, om knuffels durven vragen en aan de lijn leren lopen en steun durven te zoeken.
Als ik een speeltje gooide voor een hond dan dook ze de struiken in. In het begin kon het heel lang duren eer ze weer kwam maar tegelijk wilde ik niet stoppen met spelen met bv Snoopy omdat dat ook een onderdeel was van een band vormen met Snoopy. Gaande weg kwam ze steeds meer terug om te kijken en ze leek de interesse om te spelen leek te komen.
Op dit filmpje zie je mooi dat ze van gekkigheid niet weet wat te doen. Ze wil niet in de struiken gaan zitten maar erbij blijven maar weet zich ook geen houding te geven dus gaat maar als een malle rennen. Dat zag ik de afgelopen week steeds vaker en vandaag is het gelukt om het om te zetten naar knuffel pakken; iets wat ik al hoopte maar niet verwacht had dat het vandaag al zou lukken. Wat een mooi begin van de nieuwe week. Een grote overwinning. Niet voor mij maar voor Morena zelf op haar angsten. Dit meisje durft ondanks haar negatieve ervaringen en associaties steeds meer te vertrouwen. Wat is het dan dankbaar om haar zo te helpen om te groeien. Toch hoop ik dat er een baasje komt die haar potentie ziet en het prachtig vindt om de weg samen met haar verder te bewandelen en haar te leren weer onbezorgd hond te durven zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten