maandag 14 oktober 2019

om het heen en weer van te krijgen

Vandaag weer naar de dierenarts. Gelukkig hebben de 2e keer door alle maatregelen van verband en nauwelijks belasten voetje de hechtingen het dit keer gehouden en is de snijwond dicht. Hoera! De hechtingen zijn er daarom uitgehaald. De wond zelf moet nog verder genezen en belasten zou het terug kunnen doen openschieten dus het blijft benchrust en donderdag voor de volgende controle en verband wissel. Wel mag de antibiotica stoppen. Toen ik later op de ochtend met de andere honden in de tuin was viel op dat Pirate niet mee kwam maar op de bestrating zijn achterpoot aan het likken was. Nu had Bradley dat laatst ook en ach dan denk je in de brandnetels gestapt en gaat wel over. Maar Pirate bleef likken en aangezien hij maar 1 poot heeft is die zo kwetsbaar dus ik kijken maar zag eigenlijk niets. Later binnen ging hij op de bank liggen. Erg rustig. Wel lekker hoor maar klopt niet dus voorzichtig gekeken en ja hoor 1 teenkussentje was tussen de teentjes verdikt en daar was hij duidelijk aan het likken geweest. Kans dat hij daar een hotpsot likt. Bij Pirate neem je het zekere voor onzekere want hij heeft die poot nodig en die wordt bij hem zwaar belast, dus meteen dierenartspraktijk gebeld en zo kon ik in de namiddag weer naar Diever naar de dierenarts die wel in lach schoot. Maar het was goed dat ik kwam. Ik was er nu nog vroeg bij en de hoop is dat het met antibiotica in een week over is. Wel was zaak dat ie niet aan poot likt. Tja leuk. Ik wist al dat hij na zijn pootamputatie in Spanje niet met de kap overweg kon want dat was toen gemeld. Omdat de kap daar niet werkte hadden ze zo een zwemband speciaal voor hem gekocht en die heb ik nooit op de fotos en film gezien hij was altijd zonder dus ik vermoed Pirate kennende dat hij daar gewoon zijn tanden in heeft gezet. Hier dus inderdaad drama te meer omdat ik hem ook nog even kort in bench wilde om Abe er uit te kunnen laten en te eten te geven maar dat was dus totaal paniek en met kap en al proberen de bench te ontzetten. Bench is namelijk toch al niet Pirate zijn ding en kan enkel kort als ik gewoon in de buurt erbij ben maar niet zoals de andere honden langer en bij afwezigheid. Maar met kap om dus helemaal drama. Dus maar los, want risico dat hij zich nog erger bezeerd anders te groot en als ik hem verder helemaal niet meer kort in de bench kan doen in de toekomst ben ik verder van huis in de hele logistiek hier in huis. Hij is er al heel moeilijk in te krijgen. Kap af en daarna weer om wordt het ook niet vrees ik. Met passen zat ik al dat hij al snel door had dat er zo een kap om ging en hij niet meer echt mee wilde werken toen de eerste kap te klein was en de 2e zo voor hem af te doen was en de 3e dus heel karwei was om om te krijgen. Iets wat me niet zal lukken als de andere honden los erbij staan. Pirate is nu vanavond wel los met de kap maar je ziet aan de foto wel dat je gewoon ala Pirate je tanden er flink inzet. Als je het met een wildklem kunt dan is zo een kappie geen probleem. Ik heb al aardig blauwe knieholtes en ik vermoed dat de kap niet een lang leven beschoren is. Toch ga ik overmoedig proberen om Pirate vanacht in ieder geval met kap te laten slapen. Dat betekent wel dat hij in de gang moet liggen zodat ik er vlakbij ben en ik was net bezig om te kijken of Xavi in de keuken naast Mamba kon gaan slapen maar dat nu opbouwen is even niet handig dus die blijft voorlopig toch maar op de slaapkamer. Twee in de lappenmand die in hun zorg aardig bewerkelijk zijn dus alleen aan die twee al een hele planning. En dan drie doerakken Binkie, Mr Monti en Rivka waar je eigenlijk als 1 al je handen aan vol hebt laat staan drie tegelijk in opvang. Dus dan heb je dat de ene een gat graaft en de bestrating besmeurt en de andere de krant jat van de tafel, versbipperd en de snippers wil opeten en de 3e met een schoon kleed buiten de regen en modder in rent en dat meermaals op de dag dus wasmachine blijft draaien terwijl ik aan wasgoed ruimen niet toekom. Toch scheelt het al dat Bregje geplaatst is maar we blijven hopen dat er meer doorstromen. Vandaag zijn inene Xavi en Binkie populair maar geen of vage informatie alsof men gewoon een gezellig makkelijk boomerachtig maatje zoekt en niet alsof men besef heeft wat deze 2 rescues nodig hebben. Al met al een roerig dagje en ik hoop op een goede nachtrust want die heb ik nu echt hard nodig. En niets in zo lawaaiig als een kap overal tegen aan en nu dus 2 kappen in huis naast de doerakken waar ik al ogen voor in mijn achterhoofd moet hebben. Net boos naar Binkie te roepen. Staat het manneke onschuldig verbaasd naast me. Was het mr Monti die aan de eettafel poten zat te kauwen. Sorry Binkie!😳

Geen opmerkingen:

Een reactie posten