zaterdag 20 juli 2019

Paulina


Okay ik moet het niet dagelijks doen en genieten doet ze zeker nog niet maar ik kan nu zonder dat ze in paniek raakt of helemaal verstijfd Paulina af en toe aanraken. Je ziet wel dat ze aan einde filmpje weg gaat als ik stop. Echter erna kwam ze in boogje weer terug kijken wat ik beloond heb met wat lekkers want dat neemt Paulina gelukkig wel vrij makkelijk aan en is echt een beloning terwijl aaien/aanraken dat absoluut niet is. Dit filmpje is nog van eergister. Vanochtend toen ik haar na het eten uit de bench liet even snel een kammetje door haar vacht gehaald (zaterdag is mijn kam en borstel dagje) en het was zo snel al weer voorbij en zo zonder poespas dat ze eigenlijk niet reageerde of wantrouwig kon worden. Zo maken we samen heel kleine stapjes vooruit gang en komt er hopelijk toch een soort basis van vertrouwen nu. Ze droeg Phuc zijn halsband met penning omdat halsbandje met tracker te zwaar werd en het halsbandje met adres koker werd er steeds afgerold in het gras. Maar weg lopen doet ze nu niet meer en daarom een vrolijk gekleurd halsbandje. Phuc zijn halsbandje is inmiddels gewassen en kan hij als we in de toekomst er weer op uit kunnen om te wandelen ook weer om. Onlangs van een mevrouw een dorp verderop een voer restant en een prachtige halsband gehad. Pirate had een oude versleten halsband om. Dat was toen handig met Lana die er in hing en het uitstekende deel gaf me wat extra houvast maar Pirate is op zich gehoorzaam nu en laat zich goed sturen dus ook hij mocht wel nu over op een wat gezellig ogende halsband. Het staat hem prachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten