zondag 9 december 2018

geluk met het weer

Tussen de buien door toch mooi wat foto's kunnen maken van de nieuwkomers en al een beetje kunnen observeren. Canelo, 5,5 jaar oud, een leuk onherleidbaar mixje met krulstaart,superzachte dikke vacht en een grappig kopje met 1 afstaand en 1 hangend oor. 2,5 jaar asiel. Waarom? Kennelijk spreekt hij niet aan. Mensen willen of klein en vinden hem te groot. Of ze willen middelmaat en vinden hem te klein. Dat is de enige reden die ik kan verzinnen. Aanhankelijk schatje. Gewoon snakkend naar wat aandacht en liefde. Hopelijk kan ik met mooie foto's en beschrijving laten zien wat een heerlijk maatje hij kan zijn en hoe de moeite waard het is hem te adopteren. Coco heeft er ruim een jaar asiel op zitten. Hij volgt me op de voet en ligt bij me in de buurt. Dringt zich niet op maar hoopt maar zo op even een aaitje en wat aandacht. De ergste klitjes zijn geknipt en hij is lekker gewassen. Ik denk dat ik zijn staart nog wat bijknip want die als hij die lager draagt hangt het lange haar op de grond. Er zijn nu ook happen uit omdat er klitbonken in zaten. maar het is echt een prachtig hondje. Ik kies voor transport vaak 1-2 honden die lang zitten of het anderszins nodig hebben. En vul het aan met honden waarvan ik denk die kunnen snel plaatsen want ze kunnen niet helemaal naar mij rijden voor 2 honden. Ik laat er altijd 4 komen. Odin is niet zo lang in het asiel. Hij had waarschijnlijk gewoon een leuk huis en kwam dan ook met een uitgebreid paspoort van zijn vorige baasjes. Hij is vanwege allergie afgestaan, na 4,5 jaar bij de baasjes. Typisch voor een gecastreerde beagle altijd op zoek naar eten. Maar ook een vrolijke speelse hond. Actief en dol op wandelen. Er leek vooraf serieus belangstelling en daarom was hij gereserveerd voor transport maar dat is verder toch niets geworden. Ik denk echter dat een beagle liefhebber aan deze vrolijke Frans een gezellig blij maatje kan hebben.Nala had geen leuk verleden. Maar in het asiel opgebloeid en hola ook flink gegroeid. Van 50cm toen naar 60cm nu.... en aan haar poten te zien nog niet uitgegroeid. Ze is 10 maanden ongeveer maar gedraagt zich nog als een pup die denkt dat ze schoothondje is. Gevolg is een lompe hond die je omver kan springen en lekker de aanrecht, kasten etc inspecteert. Toch zit er geen kwaad in. Maar hopelijk komt er snel een baasje die wat steviger in de schoenen staat dan ik.😬

Geen opmerkingen:

Een reactie posten