dinsdag 20 maart 2018

Bonny

Na 4 maanden is Bonny nog niet geheel zindelijk. Op zich niet vreemd gezien haar voorgeschiedenis en kromme bouw die steeds rechter wordt. Het duurt wel eens vaker een half jaar eer honden zindelijk worden. Bonny poept trouwens wel keurig buiten hoor, maar plasjes kon ik soms nog wel vinden. Ze deed ook heel kleine mini plasjes en na enkele cranberry kuren zijn de plasjes wel groter gelukkig maar toch plast ze vaak niet helemaal uit. Ik probeer al 2 maanden een plasje van haar op te vangen, maar dat is gewoon te eng voor haar. Afgesproken met dierenarts dat ik dan een plasje van een schone vloer zou opzuigen dan had ik in ieder geval iets. Met 15 honden waarvan veel onzindelijk en Markus en Dani die steeds modder in de avond nog naar binnen brachten niet te doen. Nu het wat rustiger is en ik de vloeren achter goed kon schrobben, heb ik Bonny haar benchje achter gezet en Omi afgelopen nacht in de slaapkamer opgesloten gehouden. Vanochtend Bonny in de gangen achter los gelaten. Geen plasje doen maar naar buiten willen.... pfff zal je zien, bedenkt ze prompt nu dat ze zindelijk wil zijn. Spelen met een speeltje in de hoop dat de druk zou toe nemen. Nee hoor. Eindelijk na een half uur (wat duurt een half uur dan verschrikkelijk lang plus extra stress want de honden voor begonnen ook te blaffen dat ze er uit moesten) een plas. Hoera. Bij de dierenarts bleek de urine keurig in orde te zijn. Geen suiker of blaasontsteking. Gelukkig maar dat we dat nu kunnen uitsluiten.Nu toch wel vertrouwen dat het met zindelijk worden ook goed gaat komen. Zeker op een rustigere plek dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten